حجت‌‌الاسلام بزرگواری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

نرمش قهرمانانه نباید به انعطاف شکننده تبدیل شود/ هیئت دیپلماتیک بر اصول تاکید کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت دیپلماتیک با تاکید بر اصول اساسی خود مانع از دست رفتن دستاوردهای هسته‌ای کشور شود.
کد خبر: ۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ - 19February 2014

نرمش قهرمانانه نباید به انعطاف شکننده تبدیل شود/ هیئت دیپلماتیک بر اصول تاکید کنند

"حجتالاسلام سید علی محمد بزرگواری" نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه افزود: این حضور گسترده و پرشور ملت انقلابی پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب نمایشی از قدرت، اقتدار وحدت ملت و مُهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر قدرتهای استکباری است.

وی با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران همواره پشتیبان نظام و رهبری بودهاند افزود: هیئت دیپلماتیک با توجه به حمایت عظیم مردمی که دارد نباید به هیچ وجه از مواضع اساسی خود و بخصوص حقوق هستهای ملت ایران ذره ای عقب نشینی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید برحضور مقتدرانه بر سر میز مذاکره، تصریح کرد: نرمش قهرمانانه نباید جای خود را با انعطاف شکننده عوض کند همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، ما باید در برابر طرف مذاکره کننده با استراتژی نرمش اما از نوع قهرمانانه وارد این مذاکرات شویم، چرا که دولت مردان ما از پشتوانه میلیونی ملت قهرمان ایران و رهبری معظم برخوردارند.

وی با بیان اینکه ملت ما برای رسیدن به این مرحله از پیشرفتهای مرتبط با انرژی هستهای سرمایههای مادی و معنوی خود را هزینه کردهاند گفت: شهدای راه هستهای که فرزندان برومند و با دانش این سرزمین بودند که جان خود را در این راه گذاشتند و بر ما و تیم مذاکره کننده لازم است تا با تاکید بر اصول خود، خون این عزیزان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام بزرگواری طرف آمریکایی رعایت اصول مذاکره مثبت و منطقی را درک نمیکند و هر نوع انعطافی را بمنزله ضعف و ناتوانی برداشت میکند گفت: آنان فکر میکنند اگر جمهوری اسلامی برای ایجاد فضای مثبت به مفاد قرارداد ژنو احترام میگذارد از سر ضعف و انفعال است و به همین خاطر بدنبال سوء استفاده بر میآیند.

وی در پاسخ به تهدیدات نظامی اخیر مقامات آمریکایی گفت: کشوری که در جریان روند مذاکره گزینههای نظامی را مطرح میکند درک صحیحی از دیپلماسی نداشته و فاقد فهم و منطق سیاسی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدام و رژیم بعث عراق نماینده آمریکا در برابر ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی بودند، افزود: آمریکاییها بواسطه صدام تجربه حمله و تجاوز به ایران را دارند و به درستی نسبت به عواقب شدید و ناگوار ناشی از تجاوز نظامی به ایران آگاهی دارند، لذا هیچگاه جرأت تجاوز به ما را ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه هر ملتی به تناسب ارزشهای خود تعریفی از توسعه و منافع ملی دارد افزود: هیئت دیپلماتیک با تاکید بر اصول اساسی خود مانع از دست رفتن دستاوردهای هستهای کشور شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار