بان کی مون:

مذاکرات ژنو بهترین راه حل اوضاع سوریه است

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که برگزاری مذاکرات ژنو درباره سوریه بهترین راه حل برای حل و فصل اوضاع این کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸ - 19February 2014

مذاکرات ژنو بهترین راه حل اوضاع سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مارتین نسیرکی" سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون همچنان معتقد است که مذاکرات ژنو بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان سوری همان بهترین راه برای حل و فصل مناقشه است و این روند باید ادامه باید.

وی افزود: با وجود شکست دور دوم مذاکرات ژنو درباره سوریه، اما بان کی مون همچنان متقاعد است که ژنو ۲ راه درست است و امیدوار است که دوطرف خوب فکر کنند و سریعا به میز مذاکرات برگردند.

نسیرکی با کم اهمیت دانستن ناکامی دور دوم مذاکرات ژنو ۲ گفت: این روند زمان بر است وبان کی مون و اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه همچنان برای گام برداشتن عزم و اراده دارند.

ابراهیمی روز شنبه پایان مذاکرات بین نمایندگان نظام سوریه و مخالفان در ژنو را بعد از شکست دور دوم این مذاکرات، اعلام کرد و زمانی را برای دور سوم تعیین نکرد.

نسیرکی گفت: ابراهیمی با سفر به نیویورک،بان کی مون و شورای امنیت را از نتایج ماموریت خودش مطلع خواهد کرد اما هنوز زمان این سفر مشخص نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار