وزیر خارجه بلژیک در تهران:

تعقیب تروریست های اروپایی در سوریه ضروری است

وزیر خارجه بلژیک در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران بر ضرورت تعقیب تروریست های اروپایی در سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷ - 23February 2014

تعقیب تروریست های اروپایی در سوریه ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "دیدیه ریندرز" وزیر خارجه بلژیک که معاون نخست وزیر این کشور نیز محسوب می شود در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اذعان به حضور تروریست هایی از کشورهای اروپایی در میان گروه های شورشی سوریه تاکید کرد باید از همه ابزارها برای کنترل و تعقیب این افراد استفاده کرد.

این مقام اروپایی که برای دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد در این رابطه گفت: حضور تروریست های اروپایی در سوریه تنها برای مردم این کشور خطری محسوب نمی شود و باید توجه داشت که این تروریست ها می توانند امنیت کشورهای اروپایی را با تهدیداتی مواجه کنند.

وزیر خارجه بلژیک با تاکید بر این موضوع که تنها راهکار بحران سوریه استفاده از راهکارهای سیاسی است افزود: برای دسترسی به یک راه حل سیاسی در سوریه حضور همه بازیگران موثر در مذاکرات صلح ضروری است و بلژیک از حضور ایران در این مذاکرات استقبال می کند.

دیدیه رینندز همچنین ضمن قدردانی از میزبانی ایران و سازنده توصیف کردن گفتگوهایش با ظریف خاطر نشان کرد: بروکسل خواستار ارتقا روابط با ایران است و می تواند در بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپا نیز ایفای نقش کند.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست خبری ضمن بیان مواضع ایران در قبال بحران سوریه و تمایل به گسترش روابط با کشورهای اروپایی، نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای اظهار امیدواری کرد و افزود: می توانیم در بحث هسته ای به توافقی با گروه 1+5 دست یابیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار