حجت الاسلام موسوی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

دخالت در امور داخلی کشور‌ها خارج از چارچوب قواعد بین المللی است

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به بهانۀ مذاکرات سازنده بخواهند توان دفاعی کشور را مورد ارزیابی و کاهش قرار دهند، خارج از چارچوب قواعد بین المللی و دخالت در امور داخلی کشور‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 22February 2014

دخالت در امور داخلی کشور‌ها خارج از چارچوب قواعد بین المللی است

"حجت الاسلام موسوی" عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حقانیت جمهوری اسلامی در دستیابی به فن آوری هستهای اظهار کرد: دستاوردهای ارزنده کشور در زمینۀ انرژی هستهای حاصل سالها تلاش علمی و تحقیقاتی دانشمندان این مرز و بوم است که باید در حفظ و ترقی آن از تمامی پتانسیلهای موجود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا یکی از طرفهای مذاکره کننده در این مذاکرات است افزود: دولتمردان آمریکایی باید بدانند که آنان نیز همچون دیگر کشورها بعنوان یکی از طرفهای مذاکره کننده مطرح هستند و چون بقیه دارای یک حق رأی میباشند، لذا نمیتوانند با فشارهای سیاسی فضای مثبت اعتماد سازی شده را در جهت منافع خود تغییر دهند.

نماینده مردم اردبیل نوع برخورد دشمن با موضوع هستهای ایران را بیشتر برخورد سیاسی دانست تا حقوقی و افزود: از گذشته تا به امروز بارها مأموران بازرسی آژانس به ایران آمده و بطور کامل در جریان فعالیتهای علمی و تحقیقاتی دانشمندان و نوع و سطح فعالیت آنان قرار گرفته و بر صلح آمیز بودن این فعالیتها اعتراف کردند، اما چون دشمن نمیخواهد ما به آنچه که استحقاق داریم دست یابیم با ابزار سیاسی و تحریمهای غیر اصولی اعمال فشارمیکند.

وی با اشاره به اینکه طرف آمریکایی تحت فشار رژیم صهیونیسیتی قرار دارد و نمیخواهد این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد گفت: تناقض گویی، عدم تعادل سیاسی، استفاده از زبان تهدید، همه حاکی از عدم موضع گیری صحیح آنها در برابر ایران اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در طول این ۳۵ سال نشان داده که اهل مذاکره، گفتگو براسال منطق عقلانیت و حقانیت است افزود: در فرایند مذاکرات متوجه شدیم کشورهایی که مدعی تمدن، رعایت حقوق بشر و فرهنگ هستند تا چه میزان به ارزشهایی که از آن دم میزنند پایبند و چقدر قابل اعتماد و هستند.

وی با بیان اینکه هیئت دیپلماتیک ما فقط در مورد مسئله هستهای باید وارد مذاکره شود افزود: اینکه به بهانۀ مذاکرات سازنده بخواهند توان دفاعی کشور را مورد ارزیابی و کاهش قرار دهند دخالت در امور داخلی کشورها محسوب شده و خارج از چارچوب قواعد بین المللی است.

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس در ادامه  با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده، مدافع منافع ملی و بیانگر دیدگاههای ملت و رویکرد رهبری معظم هستند افزود: همه جریانهای سیاسی اعم از احزاب، گروهها و اقشار مختلف مردم و همچنین نمایندگان مجلس باید پشتیبان هیئت دپلماتیک کشورمان باشیم تا آنان با دل گرمی و تعهد با ادامه مذاکرات سازنده در جهت احقاق حقوق ملت عزیزمان حرکت کنند.

وی در پایان گفت: برخلاف تبلیغات سوء دشمن راهپیمایی گستردۀ ۲۲ بهمن نشان داد که هرگاه پای دشمن خارجی درمیان باشد ملت غیرتمند و فهیم ایران فارغ از هر گونه جریانات فکری و جناحی برای دفاع از حریم اسلام و خون شهدا حضور به هم رسانده تا بدین وجه مراتب پشتیبانی و سطح مشروعیت نظام را به جهانیان نشان دهند.

نظر شما
پربیننده ها