پوتین برای بشار اسد آرزوی پیروزی در انتخابات را کرد/امنیت دمشق امنیت مسکو است

یک منبع بلندپایه سوری که نخواست نامش فاش شود، خبر داد: رئیس‌جمهور روسیه در پیامی شفاهی به بشار اسد برای وی آرزوی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه را کرده است.
کد خبر: ۱۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 16April 2014

پوتین برای بشار اسد آرزوی پیروزی در انتخابات را کرد/امنیت دمشق امنیت مسکو است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری النشره، روزنامه الوطن سوریه از قول یک منبع رسمی بلند پایه در دمشق که نامی از آن نبرده است اعلام کرد: پیام شفاهی که بشار اسد از همتای روس خود دریافت نموده نشان میدهد که پوتین ابراز امیدواری کرده تا برای پیروزی اسد در انتخابات آینده آرزو و ابراز امیدواری کند.

روزنامه الوطن سوریه از این منبع که نخواسته نامش فاش شود نقل کرد که گفته است: بشار اسد در پاسخ به سؤال "سرگئی استیپاشین" رئیس جمعیت امپراتوری ارتودوکس فلسطین درباره اوضاع در سوریه گفته است: عملیات نظامی که با هدف امنیت شهرهای بزرگ و حومههای آن صورت میگیرد تا پایان سال جاری به سرانجام میرسد. طبق نقل این منبع البته بشار اسد رئیس جمهوری سوریه زمانی برای پایان بحران این کشور اعلام ننموده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: عملیات نظامی مورد نظر شامل ریف دمشق و حلب و حمص و حومههای آنها میشود. وی گفت: مرحله آینده شامل برخورد با مراکز تروریستی همچنانکه در داغستان روسیه که تروریستها برای برهم زدن ثبات تلاشمیکنند انجام میشود میباشد.

در روز دوم ماه جاری میلادی رئیس جمهور سوریه بشار اسد از رئیس جمعیت امپراتوری ارتودوکس فلسطین "سرگئی استپاشین" که حامل نامه رئیس جمهوری روسیه بوده است استقبال کرد.

این منبع بلند پایه همچنین گفته است: اسد در دو سخنرانی عمومی خود در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده است که "بحران" طولانی مدت است و چند سال بطول خواهد انجامید.

وی درپاسخ به نگرانیهای برخی سوریها از تهاجم تروریستها به منطقه "کسب" در نزدیکی مرز ترکیه در ماه مارس گفت: دمشق نگران این مسائل نیست. وی گفت: "مسؤولان روسیه اعلام نمودهاند که امنیت دمشق امنیت مسکو میباشد" وی از سوریها خواست تا موقعیت ژئوپلتیک کشورشان را درک کنند.

وی گفت: موضع محکم پوتین در مسأله کریمه باعث خشنودی بالایی در دمشق گردید. وی همچنین با اشاره به تحولاتی که در روابط سوریه و روسیه از ابتدای سال جاری روی داده گفت: این تحولات نقش بالایی را در بسیاری از دستاوردهای میدانی که نیروهای ارتش سوریه در خلال۳ ماه گذشته به دست آوردهاند بازی میکند.

وی همچنین درباره نقش ترکیه گفت: دولت رجب طیب اردوغان تمامی تلاشش را برای اینکه بزرگترین مساحت ممکن از سرزمین سوریه خارج از سیطره دولت سوریه بشود، انجام داد و این کار از طریق پشتیبانی از تروریستهایی که آنها را به سوریه منتقل میکرد، انجام پذیرفت؛ اما اهمیت نقش ترکیه دیگر کاهش یافته، چراکه آنکارا نتوانسته از سیاست آمریکا در منطقه رهایی یابد.

وی همچنین درباره پشتیبانی اسرائیل از تروریستها در جنوب سوریه گفت: اسرائیل با سوریه از طریق بکارگیری عوامل محلی تروریست خود در سوریه به مبارزه با سوریه میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار