امریکا در پی ارسال تجهیزات نظامی به سوریه است

اظهارات یک مقام امریکایی نشان می دهد این کشور تلاش دارد با همکاری متحدان غربی و عربی خود تجهیزات نظامی بیشتری برای مخالفان سوریه ارسال نماید.
کد خبر: ۱۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵ - 22February 2014

امریکا در پی ارسال تجهیزات نظامی به سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی امریکا اعلام کرد بعد از برگزاری نشست مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشورهای منطقه، امریکا توانسته است با توافقی جامع موافقت آنها را برای همکاری به منظور ارسال تجهیزات به گروه های شورشی در سوریه کسب نماید.

لازم به ذکر است به دلیل نگرانی امریکا در دسترسی برخی گروه های تندرو به این تسلیحات ارسالی، امریکا با فشار بر متحدان عربی خود مشخص کرده است که تجهیزات ارسال شده باید به دست چه گروه های از مخالفان برسد.

شایان ذکر است متعاقب توافق امریکا با متحدان منطقه ای خود، این کشور در پی آن است تجهیزات خود را از مسیر ترکیه به مخالفان برساند و احتمال می رود گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه دریافت کننده بیشترین میزان کمک های نظامی باشد.

در حالی شاهد اتخاذ تصمیمات جدید از سوی امریکا برای ارسال تجهیزات نظامی برای گروه های مخالفان هستیم که طی روزهای اخیر انتقادات گسترده ای علیه سیاست های امریکا رد قبال سوریه مطرح شده است. از جمله این انتقادات می توان به اظهارات وزیر خارجه روسیه اشاره داشت که اعلام کرده بود سیاست های امریکا باعث ترویج خشونت و تروریسم در سوریه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار