نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

آمریکا می‌خواهد مذاکرات ژنو را به بن‌بست بکشاند/ "گزینه نظامی" یک بلوف سیاسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استفاده از گزینه نظامی هیچ زمینه و جایگاهی برای اجرایی شدن ندارد و مطرح کردن آن از سوی مقامات آمریکایی فقط یک بلوف سیاسی است.
کد خبر: ۱۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱ - 18February 2014

آمریکا می‌خواهد مذاکرات ژنو را به بن‌بست بکشاند/

"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به سنگاندازی و به چالش کشیدن مذاکرات هستهای توسط مسئولان سیاست خارجی آمریکا اظهار کرد: مقامات آمریکایی با زیر پا گذاشتن مفاد قرارداد ژنو میخواهند ادامه روند مذاکرات را به بنبست کشانده و آن را از درجه اعتبار ساقط کنند، تا بدین وسیله زمینۀ امتیازگیری را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه توافق ژنو با مجموعه ۵+۱ صورت گرفته است و نه با تکتک این کشورها، افزود: تا به امروز جمهوری اسلامی به مفاد این قرارداد پایبند بوده و درصدد اجرای کامل آن برآمده است، اما برخی از این کشورها که در پی تحقق منافع و آمال خود هستند در اجرای مفاد آن سنگاندازی میکنند.

 نماینده مردم ورامین و پیشوا با اشاره به اظهار نظرهای گستاخانه، غیرمسئولانه و مداخلهجویانه اخیر مسئولان سیاست خارجی آمریکا گفت: سیاستمداران آمریکا اجرای مفاد توافق ژنو را با منافع خود در تضاد میبینند؛ بنا بر این سعی در بیاعتبار کردن مفاد این توافقات دارند و میخواهند این را مذاکرات کم اثر و بینتیجه جلوه دهند.

* ضعف دستگاه دیپلماسی آمریکا مشهود است

وی در ادامه ضمن تبیین تهدیدات نظامی و مداخلهجویانه آمریکا در زمان مذاکره، آنان را فاقد منطق سیاسی و اقتدار دیپلماتیک خوانده و خاطرنشان کرد: سیاستمداری که از فهم و منطق دیپلماسی برخوردار باشد هیچگاه در جریان روند مذاکرات بر دیگر مؤلفههای قدرت تاکید نمیکند، و این حاکی از ضعف دستگاه دیپلماسی آمریکاست.

* توان دفاعی و شرایط استراتژیک امروز ما با دوره جنگ قابل مقایسه نیست


وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس میتواند مقیاس خوبی برای سنجش سطح دفاعی ما در برابر دشمن و میزان تمایز آن با وضعیت کنونی باشد، افزود: در آن دوره هشت ساله که مردم غیرتمند ایران با دست خالی در برابر دنیای کفر و استکبار ایستادند چه کسی میتوانست پیشروی و پیروزیهای پی در پی رزمندگان این مرزم و بوم را تصور کند.

نقوی حسینی ادامه  داد: امروز جمهوری اسلامی به لحاظ میزان توانمندی دفاعی و شرایط استراتژیک در وضعیتی قرار دارد که میتواند، بالاترین سطوح تجاوز و تهدید را به سرعت مهار کند؛ لذا آمریکا و هیئت حاکمه آن به خوبی از تبعات ناشی از حمله به کشورمان و سطح پاسخگویی وعواقب ناگوار مقابله به مثل ایران آگاه هستند.

* "تی 72" روسی و میراژهای فرانسوی در برابر جوانان ما کارگر نبودند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در روزگاری که با کمترین امکانات میجنگیدیم و حتی سلاح ژ-3 به اندازه کافی در اختیارنداشتیم، در حالی که جبهه مقابل از سلاحهای پیشرفته همچون تانکهای تی ۷۲ روسیه و میراژهای فرانسوی و انواع سلاحهای شیمیایی آمریکایی و آلمانی برخوردار بود با این همه این رزمندگان ما بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند و عملیاتهای موفقیتآمیز و خیرهکنندهای را اجرا کرده و در واقع پیروز میدان نبرد بودند.

* طرح استفاده از گزینه نظامی هیچ زمینهای برای اجرا ندارد

وی همچنین افزود: امروز که موشکهای ما تا نقاط استراتژیک آمریکا قابلیت نفوذ و تهاجم دارد حرف از اجرای گزینه نظامی امری غیر قابل باور تصور میشود؛ بنابراین گزینۀ نظامی بطور اتوماتیک از روی میز حذف شده است؛ اگرچه به ظاهر از آن دم میزنند، اما معتقدیم طرح گزینههای نظامی فقط یک بلوف سیاسی است.

* دامنه پاسخگویی به حملۀ احتمالی غیر قابل تصور است

نقوی حسینی دامنۀ پاسخگویی به حملۀ احتمالی دشمن علیه ایران را غیر قابل تصور دانست و افزود: اگر آمریکا یا رژیم صهیونیستی یک گلوله به سمت ما شلیک کنند مواضع استراتژیک و حساس آنان در سراسر دنیا مورد هدف قرار میگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر میزان ظرفیتهای بالقوه و بالفعل دفاعی جمهوری اسلامی در برخورد متجاوزان ابراز کرد: امروز حوزه دفاعی کشور ما مجهز به پیشرفتهترین موشکهاست؛ موشکهای دوربرد، میانبرد و کوتاهبرد با دقت عمل فزاینده و کمترین ضریب خطا که میتواند به محض عملیاتی شدن هر نوع تهدید، آن را در نطفه خفه کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار