ارتباط کارکنان سازمان ملل با گروه تروریستی "جبهه النصره"

خبرها حاکی از آن است که سازمان ملل متحد با گروهک تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) به صورت مخفیانه تماس هایی را برقرار کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ - 24February 2014

ارتباط کارکنان سازمان ملل با گروه تروریستی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ال اچ وی نیوز، مسئولین سازمان ملل متحد اینگونه بهانه می آورند که این نهاد بین المللی در راستای کمک رسانی به غیر نظامیانی که در مناطق تحت کنترل این گروهک تروریستی هستند، لاجرم می بایست با آنها تماس برقرار کنند.

مقامات سازمان ملل متحد به مجله فارین پالسی اینگونه گفته اند که کارکنان این سازمان در بعضی از مناطق با نظامیان وابسته به جبهه النصره برای رساندن غذا و دارو به غیرنظامیان همکلام می شوند و هیچگاه با آنان به صورت رسمی ارتباط برقرار نکرده اند.
 
در این باره مسئولین سازمان ملل متحد افزودند که سابق بر این، در صورتی که این سازمان بین المللی می خواست پیام یا درخواستی را به جبهه النصره ارسال کند، از اپوزیسیون معتدل کمک می گرفت یا اینکه گاهی از اسکایپ یا تلفن همراه تماس برقرار می شد ولی هیچگاه دیدار چهره به چهره بین دو طرف رخ نمی داد.
 
کارشناسان سیاسی و بسیاری از سازمان های بین المللی از این هراس دارند که افشای این رسوایی تبعات خطرناکی داشته باشد زیرا با اینگونه تماس ها نیروهای تروریستی برای خود مشروعیت کسب خواهند کرد.
نظر شما
پربیننده ها