قطعنامه ارسال کمک ها به سوریه در شورای امنیت تصویب شد

شورای امنیت سازمان ملل با اجماع قطعنامه ای در رابطه با ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه تصویب کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸ - 23February 2014

قطعنامه ارسال کمک ها به سوریه در شورای امنیت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، در شرایطی که به دلیل اختلافات سیاسی میان اعضای شورای امنیت، این رکن سازمان ملل تاکنون موفق به اتخاذ تصمیمی درباره سوریه نشده است، قطعنامه ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه با اجماع همه اعضای این شورا مورد تصویب قرار گرفت.

هر چند همه اعضای شورا با اتخاذ موضعی مثبت این قطعنامه را مورد تایید قرار داده اند، ولی قطعنامه ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه غیرالزام آور بوده و تردیدهایی در مورد کارآمدی آن وجود دارد.

گفتنی است این قطعنامه در شرایطی مورد تصویب همه اعضا شورای امنیت قرار گرفته است که پیش از این، دو کشور روسیه و چین در برابر فشارهای دیگر اعضای شورا به منظور صدور قطعنامه های علیه دولت سوریه مقاومت کرده اند.

در واقع هر چند کشورهای غربی به رهبری امریکا طی دو سال اخیر تلاش داشته اند با سو استفاده از شورای امنیت دولت مرکزی سوریه را تحت فشار قرار دهند ولی روسیه به عنوان دیگر عضو این شورا توانسته است مانع تصویب قطعنامه ضد سوری شود.

شایان ذکر است ارسال کمک های انسان دوستانه در شرایطی مورد توجه شورای امنیت قرار گرفته است که ده ها هزار شهروند سوریه در محاصره گروه های شورشی در شمال این کشور قرار دارند و اعزام کمک های غذایی و پزشکی برای آنها ضروری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار