حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

ادامه مذاکرات هسته‌ای بیانگر حسن نیت و منطقی بودن جمهوری اسلامی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده هر‌ گاه از سر حُسن نیت و منطق در برابر دشمن گامی به عقب گذاشتیم، در واقع آنان را در موضع قدرت و خود را در موضع ضعف قرار دادیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳ - 19February 2014

ادامه مذاکرات هسته‌ای بیانگر حسن نیت و منطقی بودن جمهوری اسلامی است

حجتالاسلام والمسلمین "سید مهدی موسوینژاد" عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به جریان روند مذاکرات هستهای اظهار کرد: اگرچه طرف آمریکایی دست از دشمنی و کینهورزی برنمیدارد و ادامه این مذاکرات برای ما نتیجه مطلوبی ندارد، اما معتقدیم باید بهانه را از معاندین خارجی، مبنی بر غیر منطقی بودن و عدم حضور ایران بر سر میز مذاکره گرفت.

وی با بیان اینکه بر اثر تبلیغات سوء غرب ملت ایران در محافل بینالمللی مظلوم واقع شده است، افزود: دشمن میخواهد با استفاده از جنگ روانی در طول مذاکره افکار عمومی دنیا را نسبت به مواضع روشن جمهوری اسلامی مسموم کند، بدین وجه که ملت ایران را نسبت به قواعد بینالمللی فریبکار و غیر متعهد جلوه دهد، در حالی که تاکنون بیشترین چالش و رفتار غیرمسئولانه را از آنان مشاهده کردیم.

حجتالاسلام موسوی با اشاره به سوابق سوء و پیشینه جنایتکارانه آمریکا در ایران خاطرنشان کرد:  این نهایت ساده انگاری و سادهلوحی است که ما  بپذیریم آمریکای جهانخوار که بیشترین نقش را در به شهادت رساندن جوانان این مرز و بوم داشته دوست و خیرخواه ماست؛ لذا معتقدیم آنان قطعاً از تمام ظرفیتهای خود در جهت مغفول نگهداشتن این مذاکرات استفاده میکنند و بیش از پیش ملت ما را تحت فشارهای ناشی از تحریم قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه در هر برههای که هیئت دیپلماتیک ما در برابر آنان کرنش کرده و از خود نرمش نشان داده است، آنان ملت ما را در شرایط سختتری قرار دادند، افزود: این خاصیت و خوی استکباری قدرتهای بزرگ است، که آنان را به انجام اینگونه رفتار مداخلهجویانه و غیرمسئولانه وادار میکند، زیرا آنان درکی از مصالحه و توافق ندارند و کوچکترین نرمش را از سر ضعف و ناچاری میپندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن میخواهد ما چرخه سوخت هستهای را بطور کامل از دست بدهیم، تصریح کرد: تجربه نشان داده هرگاه از سر حُسن نیت و منطق در برابر دشمن گامی به عقب گذاشتیم، در واقع آنان را در موضع قدرت و خود را در موضع ضعف قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از زبان تهدید و تحریم میخواهد ملت ایران را در موضع ضعف و انفعال قرار دهند، افزود: تاریخ نشان داده که ملت بزرگ ایران هرگاه از سوی دشمنان مورد تهاجم، تحریم و تهدید قرار گرفته است، بیش از پیش در راه خود مصمم و مستحکم شده و ما این را در حضور گستردۀ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وضوح میبینیم.

حجتالاسلام موسوی در ادامه ضمن توصیهای به تیم مذاکره کننده هستهای کشورمان گفت: دیپلماتهای ما باید در این برهه بسیار هوشمندانه عمل کرده و در مقابل توطئه دشمنان تدابیر لازم را بیاندیشند و تحقق منافع ملت را در برابر رفتارهای مغرضانه دشمن مدیریت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: شما که نماینده احقاق حقوق ملت در صحنه بینالمللی هستید باید در راستای منافع ملت و اهداف عالی نظام گام بردارید، در این رابطه بحرانها را مدیریت کنید و مشکلات گروهی و حزبی را کنار بگذارید، زیرا عرصه دیپلماسی میدان رسیدن به اهداف والای نظام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار