مشاور عالی شهید سپهبد "صیاد شیرازی" در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع مقدس:

با طول موج مربوط به هواپیماهای نظامی به هواپیمای مسافربری اخطار دادند!

برابر ادعای آمریکایی‌ها ۱۱ مورد اخطار از طرف کشتی‌های آمریکایی به ایرباس ایرانی داده شد که همگی آنها روی طول موج ۲۳۴ ارسال شدند که این طول موج مربوط به هواپیماهای نظامی است و اصولا ایرباس ایرانی قادر به دریافت این سیگنال‌ها نبود است.
کد خبر: ۲۲۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 02July 2014

با طول موج مربوط به هواپیماهای نظامی به هواپیمای مسافربری اخطار دادند!

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس: تاریخ ایالات متحده آمریکا از بدو تشکیل آن کشور تاکنون مملو از خون ریزی و کشتار بیرحمانه میلیونها انسان بیگناه بوده، که در واقع می توان گفت سنگ بنای این کشور از بدو تاسیس بر دریایی از خون استوار گردیده است که کماکان این روند در راستای هژمونی طلبی و یکجانبه گرایی آمریکا در سطح مناطق استراتژیک دنیا ادامه دارد. کشتار میلیونها انسان در سرزمین آمریکا تحت عناوین نژادپرستانه سرخ و سیاه پوست که وارثان حقیقی آن سرزمین بودند دلیل متقنی بر مظلوم ستیزی این کشور در دوران حیات سیاسیاش می باشد.

در همین راستا و در جهت چرایی استفاده آمریکا از قدرت سخت در مقاطعی از تاریخ در برابر دیگر ملتها و بویژه حمله تروریستی ناو وینسنس به ایرباس ایرانی گفتوگویی را با امیر سرتیپ دوم "غلامعلی جانگداز" مشاور عالی شهید سپهبد "صیاد شیرازی" و افسر مهندسی قرارگاه کربلا در دوران جنگ تحمیلی انجام دادیم، وی که بیش از ۱۰۴ ماه حضور فعال در جبهههای حق علیه باطل را در کارنامه خود دارد از نزدیک شاهد بسیاری از تحولات سیاسی و نظامی دوران دفاع مقدس بویژه کمکهای نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا به رژیم بعثی بوده است که بخشی از نقطه نظرات وی را در این رابطه از نظر میگذرانیم.

آمریکا، از نقض حقوق بشرتا بیحرمتی به وجدان عمومی

اگرچه تاریخ آمریکا مملو از جنایتهای بی شماری در حق بشریت می باشد، لیکن ابعاد جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس ایران در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه سال ۱۹۸۸ توسط ناو وینسنس را شاید بتوان فجیع ترین آنها نامید. تهاجمی که در آن ۲۹۰ مسافر بی گناه اعم از کودک و پیر و جوان و زن و مرد بدون هیچ جرمی به کام مرگ فرستاده شدند و برگ ننگین دیگری در کارنامه جنایتهای آمریکا رقم خورد.

در تاریخ ننگین آمریکا مرگ صدهها کودک در سراسر جهان امری طبیعی است که همواره در افغانستان  و عراق بطور روزانه شاهد آن هستیم، لیکن مرگ ۶۶ کودک در این هواپیما، هیچ زمانی از حافظه تاریخی و مردم شریف ایران پاک نخواهد شد. جالب اینکه هیچ یک از خدمه این ناو مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته و به ویل راجرز فرمانده این ناو در مقابل چشمان اشکبار خانوادههای ۲۹۰ قربانی مدال لیاقت داده شد، که بدون شک اگر آتش وجدان در او شعله ور باشد تا ابد در آن معذب خواهد بود. چیزی جز تمسخر شعور انسانهای آزاده و بی حرمتی آشکار به وجدان جامعه بشری نمیباشد.

وقتی وی می گوید سنگینی این بار را تا پایان عمر به دوش خواهد کشید اعترافی روشن بر یک جنایت فجیع می باشد. آمریکا با این اقدام جنایتکارانه خود نه تنها اصول و قواعد اساسی حقوق بین الملل را نقض نمود بلکه باعث اخلال در هوانوردی گردید.

عذری که بدتر از گناه بود...

برابر ادعای آمریکایی ها ۱۱ مورد اخطار از طرف کشتیهای آمریکایی به این هواپیما داده شد که همگی آنها روی طول موج ۲۳۴ ارسال گردیدند و این طول موج مربوط به هواپیماهای نظامی است و اصولا ایرباس ایرانی قادر به دریافت این سیگنالها نبود و بعدها خود امریکایی ها اذعان نمودند که این ناو در تشخیص هواپیماهای مسافربری از جنگی دچار خطا گردید و برای دفاع از خود اقدام به پرتاب موشک نموده است، در واقع عذری بدتر از گناه است. که آلودگی آن هرگز از دامن آمریکا پاک نخواهد شد.

سه ناو آمریکایی بطور همزمان ایرباس ایرانی را رهگیری کردند

بنا به اعتراف ناخدای آمریکایی ها در زمان شلیک موشک به طرف ایرباس ایرانی بین سه ناو آمریکایی حاضر در منطقه بحث های عملیاتی درگرفت  که بعضی از آنها اصرار داشتند که این هواپیمای تجاری است و نه نظامی که در نهایت علیرغم همه این مسائل موشک به سمت هواپیما شلیک گردید. چگونه فن آوری پیشرفته آمریکا قادر به تشخیص هواپیمای مسافربری با ۵۵ متر طول با یک هواپیمای جنگی با ۲۰ متر طول نمی باشد. بی تردید عاقبتی شبیه خلبانی که بر روی هیروشیما بمب اتمی ریخت و در نهایت مجنون و دیوانه شد در انتظار فرمانده این ناو خواهد بود. یک بار دیگر جنایت فرمانده این ناو این گفته را به اثبات رساند که انسان محکوم قضا و قدر نیست بلکه محکوم افکار و اندیشه های خود است.

حمله انتهاری ایرباس ایرانی، به ناو آمریکایی

استدلال خام و بی منطق دیگری که آمریکایی ها برای توجیه این جنایت ننگین خود از آن استفاده می کنند این است که فرمانده ناو فوق به علت درگیری همزمان با دو قایق تندروی ایرانی در یک حالت استیصال و استرس روحی بسر می برده ودر این وضعیت دچار عدم ثبات فکری شده و دستور شلیک موشک را داده است، منطقی که از دید همه انسانهای آزاده جهان نشات گرفته از یک ایده و اندیشه مریض است. با کمال وقاحت آمریکاییها اعلام نمودند که این هواپیما را در هنگام تهاجم به سمت ناو وینسنس مورد هدف قرار دادهاند، "یعنی به عبارتی دیگر ایرباس ایرانی در حال شیرجه رفتن به سمت ناو آمریکایی بوده که ناگهان از چشمان تیزبین فرماندهان وینسنس پنهان نمانده و در عملیاتی تدافعی مورد اصابت موشک قرار گرفته است،" در حالیکه بعد ثابت گردید این هواپیما در زمان هدفگیری در حال صعود و افزایش ارتفاع بوده است، زیرا در دقیقه هفتم پرواز خود به سمت دبی در حال حرکت بوده است.

اعتراف نویسندگان آمریکایی

بعضی از نویسندگان آمریکا که اندک وجدان بیداری را دارا می باشند در نوشته های کتبی خود به این اشتباه بزرگ آمریکا اعتراف میکنند آقای ردتورنتون  در کتاب جنگ نامتقارن در صفحات ۱۰۹و۱۲۰ به گونه شفاف به این اشتباه اشاره نمود و آنرا حاصل اندیشه مغشوش فرمانده فوق میداند، وی به صراحت بیان می کند این جنایت زاییده فکر مریض یک انسان در نقش فرمانده ناو می باشد.

 ذهنیت مسموم فرمانده ناو فوق این بود که مورد تهدید قرار گرفته و باید بلافاصله جواب بدهد و در واقع وی دچار یک شتابزدگی در تصمیم گیری شده بود تصمیم اشتباهی که مرگ انبوهی انسان بی گناه را رقم زد.

تعداد زیادی از کارشناسان مجرب آمریکای بر این با ورند که فرمانده ناو فوق هرگزهواپیمای ایرباس ایرانی را ندیده و تصمیم گیری او صرفا بر مبنای دریافت علائم الکترونیکی واطلاعات غلط از پرسنل زیر مجموعه خود بوده است که در مجموع بر اساس مجموعه ای از غیر واقعیتها دستور شلیک موشک را داده است، تعدادی نیز برا این باورند که در آن لحظه سیستم هدایت آتش ناو فوق روی کنترل خود کار نبوده و خطای انسانی وقضاوت نادرست این جنایت را به وجود آورده است و اگر سیستم هدایت آتش ناو در حالت خود کار قرار میداشت هرگز این اشتباه رخ نمیداد.

کارشناسان آمریکایی: اعزام ناو وینسنس به خلیج فارس نقض استراتژی بیطرفی بود

اینکه تعدادی کارشناس دریایی آمریکا اعتقاد راسخ دارند که به دلیل عدم منازعات جنگی بین ایران وآمریکا در آن زمان اعزام این ناوبه خلیج فارس اشتباه بزرگی بوده است در واقع هدف قراردادن این هواپیمای مسافربری ایرانی یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی در راستای تقویت متجاوزان عراقی در جبهههای جنگ تحمیلی بود و با توجه به اینکه ناو فوق یکی از پیشرفته ترین ناوهای آمریکا بود، لذا این جنایت از قبل طرح ریزی شده برای تزلزل ایران در مقابله با ارتش بعثی عراق.

جای بسی تاسف است که اراجیف تعدادی خود فروخته داخلی آتش غم این خانواده های داغدار را شعله ور می سازد، چگونه یک عنصر داخلی ادعا می کند که این هواپیما به علت همراهی با یک هواپیمای جنگی مورد اصابت قرار گرفته است در حالیکه امروزه همه حتی آمریکاییها به اشتباه آشکار ناو خود اذعان دارند بدون شک این نوع افراد با شرافت انسانی بیگانه بوده وبدون شک خون ایرانی در شریان هان آنها جریان ندارند.

واکنش آمریکاییها به خطای روسیه در شناسایی و انهدام هواپیمای مسافربری کره جنوبی

 آمریکاییها همیشه در بر خورد با این نوع جنایتها روش مزورانهای را در پیش می گیرند، با توجه به شواهد و قرائن موجود در محافل بینالمللی همگان اذعان دارند که وقتی روسها هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پرواز شماره ۰۰۷ فرودگاه بینالمللی جان اف کندی، نیویورک را ۳۵ دقیقه پیش از زمان برنامهریزی شده (ساعت ۲۳:۵۰ روز ۳۱ اوت به زمان محلی) به مقصد سئول در کره جنوبی ترک کرد و به جهت تغییر مسیر اشتباه وارد حریم هوایی روسیه (شوروی سابق) میشود که پس از فعل و انفعالاتی هدف موشک جنگنده سوخوی روسی قرار گرفته و منهدم می شود. و در طی این جریان ۲۶۹ مسافر کشته می شوند. چه هیاهویی تبلیغاتی توسط آمریکا به راه افتاد و این واقعه را بزرگترین جنایت تاریخ هوایی خواند، در حالیکه آن هواپیما به دلیل ورود اشتباهی و نقض حریم هوایی کشور دیگر مورد اصابت قرار گرفت.

آمریکا عامل تقویت گروههای افراطی در سطح منطقه خاورمیانه

آمریکایی که این پیشینه خصمانه و تهاجمی را یدک میکشد، در سالهای اخیربه دلیل ظاهری انتقام جویی از القاعده و جریان ۱۱ سپتامبر با لشکرکشی به افغانستان و عراق باعث چه خونریزی عظیمی در منطقه خاورمیانه گردید و چه هزینهای سنگینی را در جهت سیاستهای تمامیتخواهانه و برتری طلبانهاش به مردم آمریکا تحمیل کرد، در حالیکه خود عامل ایجاد بنیان القاعده بودند.

اگرچه رهبران آمریکا به دلیل ساقط نمودن دیکتاتورهایی مانند صدام و دیگران خود را ناجی سایر ملتها تلقی می کنند لیکن این اصل را فراموش نمودهاند که خود مولد چنین دیکتاتورهایی بودهاند و در واقع این گرایشات رادیکالیستی در دامن و تحت حمایت آنها رشد و نمو پیدا نمودند و به محض اینکه تاریخ مصرف آنها سپری گردید خود درصدد تخریب بتی برآمدند که خود ساخته بودند و در این میان این ملتهای بیگناه بودند که تاوان این تهاجم و خونریزی را پرداختند و هنوز هم تبعات آن در لایه های زندگی شان متبلور است، آمریکاییها هنوز به این باور نرسیده اند که دنیا به شدت دچار تغییر گردیده و دوره قیم پذیری کشورها مدتهاست سپری شده است.

نگاهی اجمالی به نهضتها و خیزش کنونی کشورها مسلمان موید این مسئله است که همه جنگ و جدالهای آمریکا با کشورهای مسلمان براساس این واقعیت است که این کشورها دیگر زیر بار قیمومیت و تحت الحمایگی نمی روند، که از آن سوی عالم بخواهد بر آنها حکمرانی نموده و منابع غنی آنها را به تاراج ببرند از دید آمریکا این احقاق حق نوعی سرکشی معرفی می گردد، که باید با همه امکانات سرکوب گردد.

این درنده خویی آمریکا به شکل زیبایی در سخنان مستمر و عمیق امام راحل و رهبر معظم انقلاب تبلور یافته است و شناخت این دو شخصیت الهی درباره ماهیت این کشور بسیار عمیق و بسیط است.

انتظار یک رابطه معقول داشتن با آمریکا براساس احترام متقابل به استقلال کشورها و تضمین منافع آنها درست شبیه خانه ساختن برروی خاکستر است که درنهایت آوارمیگردد، چیز که در مذاکرات هسته ای امروزبا ایران به وضوح مشهود است.

بدون شک براساس اصل ناپایداری ظلم در جهان و حاکم شدن اندیشهای صادق بر تمام هستی، همه این معادلات روزی بر هم خواهد خورد و آنروز دیر نخواهد بود. فساد درونی آمریکا و سستی بنیان خانواده در این کشور تحت لوای دموکراسی شبیه خوره ای آنرا از درون خواهد خورد و این بنای به ظاهر قدرتمند روزی فرو خواهد ریخت این وعده ای الهی است که شبهه ای در آن راه ندارد.

*گفت وگو از مقداد کامکار

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابک
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
1
یعنی این اخطارها در جعبه سیاه هواپیما وجود ندارد؟صدای آمریکا میگوید که این اخطارها در جعبه هواپیما ثبت شده است و خلبان بی تفاوتی کرده است.آیا صحیح است؟مردم حق دارند که واقعیت را بدانند.
نظر شما
پربیننده ها