رحیم مخدومی در آئین اختتامیه جشنواره ادبی یوسف:

هدف برگزاری جشنواره یوسف انعکاس صحیح مفاهیم دفاع مقدس بود

دبیر علمی ششمین جشنواره ادبی یوسف گفت: نکته حائز اهمیت جشنواره نسبت به دوره‌های قبل این بود که تلاش کردیم جشنواره را از درجا زدن و عقب گرد نجات دهیم و یک گام به جلو پیش برویم.
کد خبر: ۱۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ - 19February 2014

هدف برگزاری جشنواره یوسف انعکاس صحیح مفاهیم دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری  دفاع مقدس، مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ادبی یوسف صبح امروز با حضور سردارسرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار گلعلی بابایی مسئول سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، امیرسرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش، رحیم مخدومی دبیر علمی ششمین جشنواره ادبی یوسف و حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل سالن اسوه برگزار شد.

رحیم مخدومی دبیر علمی ششمین جشنواره ادبی یوسف با اشاره به زحمات چندماهه دلسوزان و متعهدان ادبیات پایداری اظهار کرد: نکته حائز اهمیت جشنواره نسبت به دورههای قبل این بود که تلاش کردیم جشنواره را از درجا زدن و عقب گرد نجات دهیم و یک گام به جلو پیش برویم.

مخدومی افزود: ماهیت جشنوارهها صرفاً برای معرفی است و فاقد جریان سازی هستند. به دلیل اینکه آثار جشنواره مورد نقد قرار می گیرد.

دبیر علمی ششمین جشنواره ادبی یوسف خاطر نشان کرد: یکی از نکات برجسته این دوره جشنواره یوسف شجاعت مسئولین آن برای مورد نقد قرار گرفتن است که توسط استاد سرشار اتفاق افتاد. نقش نقدپذیری موجب جلوگیری از درجا زدن و پیشرفت هر موضوعی است.

وی  در ادامه بیان کرد: هدف برگزاری جشنواره یوسف انعکاس صحیح دفاع مقدس بود که دراین راستا به زعم داوران برخی آثاری که به جشنواره ارسال شده بود به دلیل عدم شناخت نویسنده از دفاع مقدس تناسبی بین داستان و دفاع مقدس وجود نداشت.

وی در پایان گفت: نویسنده به دلیل عدم مطالعه در مورد دفاع مقدس، سوژه ها را در دفاع مقدس به خوبی نمییابد که آن را باید درعدم شناخت و مطالعه از اصل موضوع دفاع مقدس دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار