ظریف رمضانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

جذابیت داستان دفاع مقدس از طریق ارتباط مخاطب با ارزش‌هاست

نفر اول "جشنواره ادبی یوسف" گفت: شیوا بودن داستان دفاع مقدس به همراه ظرافت‌های هنری آن جذابیت فوق العاده‌ای دارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ - 22February 2014

جذابیت داستان دفاع مقدس از طریق ارتباط مخاطب با ارزش‌هاست

اشرف ظریف رمضانی نویسنده داستان کوتاه "بدو سیمره! بدو سیمره!" و از برگزیدگان بخش داستان "جشنواره ادبی یوسف" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: موضوع داستان من تلاش خستگی ناپذیر زوج جوانی است که برای دفاع از خرمشهر، در آخریم لحظاتی که رژیم بعثی عراق خرمشهر را به تصرف خود در آورد از جان گذشتگی میکنند.

ظریف رمضانی داستان "بدو سیمره! بدو سیمره!" را در برابر رشادتهای مردمان ایران در سالهای دفاع مقدس ناچیز دانست و بیان کرد: داستان من قابلیت مقایسه با شهامتهای سالهای دفاع مقدس را ندارد.

وی تلاشهای صورت گرفته در حوزه داستان کوتاه دفاع مقدس را ناچیز دانست و گفت: فکر میکنم این تعداد داستان برای 8 سال دفاع مقدس ناچیز باشد، چرا که جنگ با همه زندگی مردم آمیخته شده بود؛ امید است نویسندگان در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

نفر اول بخش داستانهای ارسالی "جشنواره ادبی یوسف" تفاوت و جذابیت داستانهای دفاع مقدس نسبت به داستانهای دیگر را ارتباط مخاطب از طریق همراهی داستان با ارزشها خواند و اظهار کرد: شیوا بودن داستان دفاع مقدس به همراه ظرافتهای هنری آن جذابیت فوق العادهای دارد؛ جذابیت داستان دفاع مقدس از طریق ارتباط مخاطب با ارزشهاست.

وی در پایان گفت: داستانی که نوشتهام دارای چند نکته است که سعی داشتم در نوشتن آن جذابیت و منطق داستان را حفظ کنم.

نظر شما
پربیننده ها