رحیم پورازغدی در ششمین جشنواره یوسف بیان کرد

داستان کوتاه ویژگی‌های خاصی دارد که منجر به جذابیت آن می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فشردگی، نوع سبک و روش انتقال پیام مهمترین ویژگی انتقال پیام در داستان کوتاه است.
کد خبر: ۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ - 19February 2014

داستان کوتاه ویژگی‌های خاصی دارد که منجر به جذابیت آن می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه ششمین جایزه ادبی یوسف با اشاره به اینکه داستان کوتاه فرصتهایی را در اختیار نویسنده قرار میدهد که در داستان بلند وجود ندارد اظهار کرد: نویسنده در داستان بلند باید از هنر بالایی برخوردار باشد تا بتواند خواننده را در طول داستان همراه خود کند.

رحیم پورازغدی در ادامه گفت: داستان کوتاه ویژگیهای خاصی دارد که منجر به جذابیت آن است، فشردگی، نوع سبک و روش انتقال پیام مهمترین ویژگی انتقال پیام در داستان کوتاه است که نویسنده با مهارت می تواند به آن بپردازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: قرآن کریم مملو از داستان کوتاه است، داستان حضرت یوسف در قرآن نمونهای از یک داستان کوتاه است که به موضوعی پرداخته که اگر هر نویسنده دیگری این موضوع را به نگارش میآورد قطعا دچار انحراف میشد به گونهای که مخاطب را به انحراف نزدیک میکرد.

وی با تشریح موضوع داستان حضرت یوسف در قرآن اذعان کرد: داستان حضرت یوسف به گونهای است که وارد عرصه ممنوعه شده و قرآن به خوبی بیست و پنج پیام اخلاقی، انسانی، اجتماعی و حتی روانشناسی را مطرح کرده است.

رحیم پور ازغدی همه داستانها را حاوی پیام و محتوا خواند و گفت: کسانی که مدعی هستند داستان و حتی فیلمهای مستند عاری از پیام و محتوای خاص هستند، دچار توهم شدهاند زیرا داستان نویسان در سراسر جهان بر اساس ایدئولوژی فکری خود شروع به نوشتن میکنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: داستان بلند و رمان، فیلم مستند و تئاتر همه برگرفته از واقعیتهای موجود و آینده هستند که گزینش شده و در حال ارائه هستند.

رحیم پور ازغدی در پایان گفت: هنرمندی که هر چیزی را در داستان میگنجاند تا مورد تشویق قرار بگیرد یک انسان حقیر است، تنها نامی که برای این افراد میتوان به کار برد هنر موفق و هنرمند شکست خورده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار