فضای حمایت از هنر انقلاب باید در تمام جامعه وجود داشته باشد

یک نگارگر معتقد است فضای حمایت از هنر انقلاب تنها از یک نهاد بر نمی آید و باید در کل جامعه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵ - 16March 2014

فضای حمایت از هنر انقلاب باید در تمام جامعه وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر حسین آقا میری نگارگر و تذهیب گر با اشاره به این که بسیاری از هنرمندان از فضای اطراف خود تاثیر می گیرند، عنوان کرد: فضای آثار هنری بستگی به روحیات خود هنرمندان دارد و برخی هنرمندان تاثیر بیشتری از محیط اطراف خود می گیرند.

این هنرمند، گفت: من در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام و گرایشم بیشتر به سمت آثار دینی و قرآنی بوده است و بخشی هم به فضای کاری هنرمندان مربوط می شود. در هنر نگارگری و تذهیب نمی توان فضای انقلاب را به خوبی تصویر کرد اما در نقاشی این امکان وجود دارد و همچنین فضای عرفانی که نگارگری دارد در نقاشی وجود ندارد.

آقامیری خاطرنشان کرد: به دلیل دشواری که در انتقال رخ داد ها و مفاهیم انقلابی در آثار نگار گری وجود دارد اساتید کمی بوده اند که با موضوع وقایع انقلاب آثار نگارگری خلق کرده اند.

وی همچنین گفت: فضای حمایت از هنر انقلاب تنها از یک نهاد بر نمی آید و باید در کل جامعه وجود داشته باشد تا هنرمندان بتوانند تاثیر بگیرند. حوزه هنری طی این سال ها در پرورش هنرمندان انقلابی موفق بوده است اما موفقیت هنر انقلاب بستگی به شرایط جامعه هم دارد چرا که عمکرد و بازخورد جامعه بر روی ذهن هنرمندان هم تاثیر می گذارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار