امیر گلفام در حاشیه جشنواره ادبی یوسف:

ادبیات دفاع مقدس برای ارتباط با مخاطب نیاز به توسعه دارد

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: جشنواره جایزه ادبی یوسف می‌تواند در ترویج ارزش‌ها دفاع مقدس پیش قدم باشد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷ - 21February 2014

ادبیات دفاع مقدس برای ارتباط با مخاطب نیاز به توسعه دارد

امیرسرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در گفتو گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با ارزیابی مثبت از ششمین دوره از جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: جشنوار ه یوسف از جهت گردهم آوری نویسندگان زیادی از سراسر کشور و از سطوح مختلف جامعه قابل توجه و جالب بود.

امیرگلفام تصریح کرد: ادبیات دفاع مقدس برای ارتباط با مخاطب نیاز به توسعه دارد، در این راستا جشنواره جایزه ادبی یوسف میتواند در ترویج ارزشهای دفاع مقدس پیش قدم باشد چرا که جشنوارهای به جامعیت و بزرگی جایزه ادبی یوسف کم برگزار شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش بیان کرد: این اولین تجربه من در جشنوارهای به این بزرگی در حوزه ادبیات دفاع مقدس بوده است، امیدواریم که داستانها توانسته باشد حق  شهدا و  رزمندگان 8 سال نبرد نابرابر را ادا کند.

وی دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست وخاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دفاع مقدس، فرهنگ ما را تغدیه کند هنوز کار زیادی را برای انجام دادن پیش روی داریم؛ چرا که ما هنوز نتوانستهایم حتی به اندازه 8 ماه از دلاورمردیها و رشادتهای فرزندان ایران اسلامی را برای نسل آینده کشور روایت کنیم.

امیر گلفام در ادامه گفت: فقط نباید دنبال این باشم که متولیانی از وازرت خانهها به این حیطه وارد شوند؛ بلکه تمام دستگاهها و سازمانهای دولتی موظف هستند برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: برخی معتقد هستند که ترویج دفاع مقدس مربوط به سازمان خاصی است؛ اما باید بگویم همه سازمانها درگیر دفاع مقدس بودند.

وی با انتقاد از برخی سازمانها که در حوزه دفاع مقدس احساس تکلیف نمیکنند، خاطر نشان کرد: برخی از سازمانهای دولتی هیچ مصوبهای را برای ترویج ارزشهای دفاع مقدس در برنامه خود ندارند در صورتی که در زمان دفاع مقدس همه مشغول و درگیر این مسئله بودند.

امیر گلفام در پاسخ به این سوال که آیا امروز چقدر توانستهایم ارزشها را به نسل بعد انقال بدهیم و آیا این کار به طور کامل انجام شده است، گفت: زحمات زیادی کشیده شده است اما واقعیت موضوع این است که ما هنوز نتوانستهایم دفاع مقدس را برای نسل آینده روایت کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود: محصولاتی که در باره دفاع مقدس تولید شده است به قدری نیست که بتواند نسلهای آینده کشور را از اصل دفاع مقدس مطلع کند.

وی بسیج همه دستگاههای دولتی را پیش نیاز تولید محصولاتی در راستای انتقال ارزشهای نهفته در دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: هنوز ناگفتههای زیادی در حافظه رزمندگان وجود دارد که نیاز به بسیج همه دستگاهها برای مطرح شدن آنها است.

امیر گلفام هر لحظه از دفاع مقدس را دستاوردی برای نظام دانست و بیان کرد: هر روز دفاع مقدس ظرفیت ساخت یک فیلم سینمایی را دارد؛ چرا که در هر روز از آن، اتفاقاتی رخ داده که دستاورد مهمی برای نظام محسوب میشود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود: دفاع مقدس انقلاب را بیمه و تثبیت کرد، نظام اسلامی را پایدار کرد؛ یعنی ضمن اینکه دفاع مقدس بر ما تحمیل شد و ناخواسته بود؛ اما دستاوردهای عظیمی را در بر داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار