مرزنشینان آذربایجان غربی آموزش ضد مین می‌بینند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی این استان آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از انفجار مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ را با همکاری بهزیستی در سال جاری فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱ - 23February 2014

مرزنشینان آذربایجان غربی آموزش ضد مین می‌بینند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "راضیه خدادوست" مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتوگو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در زمینه آموزشها ارایه شده با جامعه هدف در این زمینه به عنوان یکی از استانهای برتر کشور شناخته شده و در این زمینه لوح تقدیر نیز دریافت کرده است.

وی گفت: این آموزشها عمدتا در شهرستانهای پیرانشهر، سردشت، اشنویه، سلماس و ارومیه به اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، مربیان آموزش و پرورش، دامداران، کشاورزان و بهورزان و عمدتا افرادی که در مناطق مرزی تردد میکنند ارایه شده است.

خدادوست افزود: این آموزشها در قالب کارگاههای آموزشی در خصوص خطرات مین و راهکارهای پیشگیری از معلولیتهای ناشی از انفجار مین با حضور کارشناسان مرکز مین زدایی کشور برگزار شده و با استقبال مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه وجود اراضی آلوده به مین ضرورت آموزشهای پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده را دوچندان کرده است یادآور شد: آذربایجان غربی با داشتن مرز مشترک با کشور عراق در جریان هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بصورت مستقیم با جنگ درگیر بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید بر این امر که آموزش و پیشگیری از اولویتهای این سازمان است گفت: خوشبختانه ارایه آموزشهای لازم در زمینه پیشگیری از انفجار مین که از سال ۸۵ تاکنون در حال اجرا است نقش مهمی در کاهش انفجار مین و معلولیتهای ناشی از آن داشته و آمار آن را بشدت کاهش داده است.

وی با بیان اینکه آگاه سازی در راستای پیشگیری از معلولیتهای ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده به ویژه در بین گروههای در معرض خطر بسیار مهم و اساسی است افزود: هزینههایی که برای آموزش و پیشگیری در این زمینه انجام میگیرد، از خسارتها و هزینههای بعدی به ویژه برای درمان معلولیتها خواهد کاست.

خدادوست اظهار داشت: با توجه به اینکه پاکسازی تمامی اراضی آلوده به مین در استان امکان پذیر نیست به همین دلیل ضرورت آگاه سازی گروههای در معرض خطر به ویژه افراد زیر ۱۸ سال بیش از پیش لازم است.

استان آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس یکی از جبهههای فعال در جنگ با رژیم بعثی عراق و گروهکهای ضد انقلاب بود که مینها در جهت دفاع از شهرها و روستاها در زمان جنگ کاشته شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار