بازدید۶۰هزار زائر از مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۰ هزار نفر زائر برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب راهی استان آذربایجان غربی شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴ - 03March 2014

بازدید۶۰هزار زائر از مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ارومیه، سرهنگ پاسدار "حسنعلی چراغی" در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور آذربایجان غربی در نوروز ۹۳ با بیان اینکه ماموریت سپاه در این راستا ایجاد جریان فرهنگی در سطحی گسترده برای ارائه معارف دفاع مقدس به جوانان است، اظهار کرد: کاروانهای راهیان نور همه ساله به دو شکل اعزام میشوند یکی در بهار و تابستان که اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب بوده و دیگری زمستان که اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

وی گفت: امسال از ۱۹ استان کشور بیش از ۶۰ هزار نفر زائر برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب راهی استان آذربایجان غربی شدند و از شهرستانهای استان نیز بیش از ۱۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در پاییز امسال نیز بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش آموزان پسر استان در قالب درس آمادگی دفاعی به اردوهای راهیان نور شمالغرب اعزام شدند، افزود: از آذربایجان شرقی نیز افتخار میزبانی بیش از ۱۵ هزار نفر را داشتیم.

وی بیان کرد: برای اردوهای راهیان نور زمستان که اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز میشود، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر زائر از آذربایجان غربی پیش بینی شده است که مقدمات و برنامه ریزیهای لازم آن فراهم شده است.

چراغی تاکید کرد: اردوهای جنوب امسال به صورت ۵ روزه پیشنهاد شده که ۳ روز اسکان و ۲ روز رفت و برگشت شامل آن است.

وی با اشاره به مناطق عملیاتی مورد بازدید در جنوب توسط زائران آذربایجان غربی، گفت: مناطق عملیاتی فتح المبین، کربلای ۴ علقمه، کربلای ۵ شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، موزه دفاع مقدس خرمشهر، یادمان والفجر ۸ اروندرود، یادمان شهید تندگویان آبادان، یادمان شهدای طلائیه، هویزه و در صورت امکان فرصت دهلاویه و فکه نیز از مناطق مورد بازدید زائران برای سال جاری پیش بینی شده است.

چراغی با بیان بازه زمانی اعزام زائران، یادآور شد: آقایان و بانوان از ابتدای اسفند تا ۱۵ فروردین طی ۲۱ دوره به جنوب اعزام میشوند که در هر دوره حدود ۵۰۰ زائر اعزام میشوند.

وی گفت: ۷ دوره نیز از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین برای اعزام خانوادهها در نظر گرفته شده که حدود ۲ هزار و ۱۰۰ زائر پیش بینی شده است و اعزامهای دانشجویی هم حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر هستند با این تفاوت که اعزامهای دانشجویی در بازه زمانی اول تا ۱۵ اسفند انجام شده و محل اسکان آنها نیز اردوگاه میثاق و تندگویان آبادان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار