فرمانده انتظامی قم:

احیای امر به معروف و نهی از منکر نجات بخش جامعه است

فرمانده انتظامی قم گفت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نجات از جهنم بوده و این‌‌ همان پیروی از راه اباعبدالله (ع) است که جامعه نجات پیدا کند.
کد خبر: ۱۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ - 10April 2014

احیای امر به معروف و نهی از منکر نجات بخش جامعه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار کاظم مجتبایی در مراسم گرامیداشت شهید علی خلیلی اظهار کرد: همه ما میدانیم که امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد هم برای کسانی که امر به معروف میکنند و هم کسانی که به جهت منکرات امر به معروف میشوند.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر از ارتکاب شروع و به اشاعه آن معروف یا منکر در جامعه میرسد و در نهایت منجر به اقامه امر به معروف یا نهی از منکر در جامعه میشود.

وی تصریح کرد: اشاعه منکر در جامعه یعنی علاوه براینکه فرد خود مرتکب منکر میشود شرایطی نیز فراهم میکند و دیگران را به منکر میکشاند و در واقع شرایط ارتکاب منکر را در جامعه فراهم میکند.

سردار مجتبایی با تاکید براینکه اگر منکر در هر مرحلهای پیشگیری نشود منجر به پیشرفت و اشاعه آن میشود، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه وظیفه دارند که انزجار قلبی خود را از منکرات  با تمام وجود نشان داده و با آن مقابله کنند.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: اگر در دورانهای گذشته و اتفاقاتی که در مدینه نسبت به اشاعه، ارتکاب و اقامه منکر جلوگیری میشد در نهایت شاهد ماجرای صحرای کربلا نبودیم، اگر در مواقع لزوم افراد با بصیرت به میدان نیایند امام حق در صحرای کربلا مظلومانه به شهادت میرسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به هنگام عمل نکنیم و به میدان نیائیم یعنی آنجا که باید انزجار قلبی خود را از منکر نشان دهیم سکوت پیشه کنیم به همین ترتیب منکر در جامعه اشاعه پیدا میکند.

سردار مجتبایی افزود: امروز که شهید خلیلی به شهادت رسیده است اگر این احساس مسئولیت در جامعه بیدار نشود در آینده باید شاهد اتفاقاتی به مراتب ناگوارتر باشیم.

فرمانده انتظامی قم گفت: گاهی بیتوجهی به ارتکاب منکر در جامعه سبب میشود تا مرتکبان منکرات بدون هیچ واهمهای ضدارزشها را به جای ارزشها بنشانند.

وی با تاکید براینکه اگر کسی منکر را ببیند و به مقابله برنخیزد سبب میشود روز به روز منادیان منکر به ارتکاب، اشاعه و اقامه منکر در جامعه بپردازند، تصریح کرد: آن چیزی که از دلسوزان مذهبی و متدینان انتظار میرود احساس مسئولیتی است که مرز نمیشناسد و همه در برابر احیا و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: هدف از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نجات از جهنم است و این همان پیروی از راه اباعبدالله (ع) است که جامعه نجات پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: امروز در این مراسم جمع شدهایم تا به خود و به دیگران بفهمانیم امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه متبلور شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار