سردار مهدوی‌نژاد:

راهیان نور برنامه‌ فرهنگی چند بعدی و تحول‌زاست

فرمانده سپاه استان قم گفت: اردوهای راهیان از ﺑﺮﻧﺎمه‌های ﻓرهنگی ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪی و ﺗﺤﻮل زاﺳﺖ که ﻧﺴﻞ ﺟﻮان را ﺑﺎ واﻗﻌﯿﺎت و ﻓﻠﺴفه جهاد و دﻓﺎع ﻣﻘﺪس آﺷﻨﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.
کد خبر: ۱۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵ - 16March 2014

راهیان نور برنامه‌ فرهنگی چند بعدی و تحول‌زاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار "مهدی مهدوینژاد" فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به نزدیکی برگزاری اردوهای راهیان نور طی سخنانی اظهار داشت: سرزمینهای نور وادی مقدسی است که زائران با شور و شعفی وصفناپذیر، قدم در آن میگذارند و در هر گام به یاد شهداء، لبهایشان با عشق امام حسین(ع) و پیام حضرت زینب(س) و تداعی مظلومیت حضرت زهرا(س) مترنم و متبرک میشود.

وی باتوجه به افزایش روزافزون افراد مشتاق برای حضور در مناطق عملیاتی افزود: سپاه به این نتیجه رسید که این کار نیاز به یک تشکیلات منظم دارد و ظرف مناسبی برای هدایت و مدیریت این جریان است تا هر ساله مردمی را که برای جلا دادن به قلب و روح خود در زمان تحویل سال و در زمانهای دیگر به این مناطق جنگی اعزام میشوند، به بهترین شکل میزبانی کند.

سردار مهدوی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه هر ساله در تلاش است تا هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به افزایش کیفی اردوهای راهیان نور بیفزاید، لذا یگانهای متفاوت، مناطق مختلف را در دست گرفتهاند تا میزبان مردم باشند و بستری مناسب را برای همه اقشار جامعه اعم از دانشآموزان، دانشجویان و... فراهم کنند ولی با توجه به ظرفیت بالای مناطق عملیاتی هنوز هم جا برای افزایش بیشتر و استفاده بهتر از این مکانها وجود دارد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرساله افرادکثیری از قشرهای مختلف جامعه در سرزمینهای راهیان نور حضور پیدا میکنند، ابراز نمود: از اردوهای راهیان نور میتوان به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی یاد کرد.

سردار مهدوینژاد در ادامه با اشاره به اینکه اردوهای راهیان ﻧﻮر ﺑﺎ هدف ﺗﻘﻮﯾﺖ اﻧﺪﯾﺸﻪهای دﯾﻨﯽ و ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻣﻌﺮﻓﯽ و اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮهنگ و ارزشهای ﻏﻨﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﻋﺎﺷﻮرا و آﻣﻮزههای دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺑﻪ ﻧﺴﻞهای اﻣﺮوز ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷده اﺳﺖ، تصریح کرد: ﺑﺎزدﯾﺪ از جبهههای دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﮑﺎن ﻣﻘﺪس آﺑﯿﺎری ﺷﺪه ﺑﺎ ﺧﻮن ﻣطهر و ﭘﺎک ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﮔﺎن الهی و ﻣﯿﻌﺎدﮔﺎه وارﺳﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ اﻧﺴﺎنها و ﺗﺠﻠﯽ ﺳﺎلها ﺣﻤﺎﺳﻪ و اﯾﺜﺎر، دارای آﺛﺎر و ﺑﺮﮐﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ به ﺧﻮﺑﯽ از اﯾﻦ ﭘﺸﺘﻮانه ﻋﻈﯿﻢ وﮔﻨﺠﯿﻨﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺎورهای دﯾﻨﯽ و ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ بهره ﮔﺮﻓﺖ.

وی در پایان ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻟﺰوم ﺗﻼش در زﻣﯿﻨﻪ ﺑهره ﻣﻨﺪی ﺑﯿﺸﺘﺮ از ظﺮﻓﯿﺖهای ارزﺷﻤﻨﺪ اردوهای راهیان ﻧﻮر بیان نمود: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اردوهای راهیان ﻧﻮر ﺟﺰء ﺑﺮﻧﺎمههای ﻓرهنگی ﭼﻨﺪ ﺑﻌﺪی و ﺗﺤﻮل زاﺳﺖ که ﻣﺴﯿﺮ ﻧﻮراﻧﯽ و ﻣﻌﻨﻮی را ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﻧﺴﻞ ﺟﻮان را ﺑﺎ واﻗﻌﯿﺎت و ﻓﻠﺴفه جهاد و دﻓﺎع ﻣﻘﺪس آﺷﻨﺎ و ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار