مادر شهید احمدی‌ روشن:

مصطفی، خط شکن تحریم‌ها بود

مادر شهید احمدی روشن گفت: شعار مصطفی "ما می‌توانیم" بود و با تکیه بر آن به جنگ تحریم‌ها رفت.
کد خبر: ۱۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ - 13April 2014

مصطفی، خط شکن تحریم‌ها بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، "صدیقه سالاریان" مادر شهید هستهای "مصطفی احمدی روشن" که به "ام وهب" انقلاب نیز شهرت یافته است، در ویژه برنامه راه روشن، در گرامیداشت روز تکریم از مادران شهدا در دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: مصطفی در دیماه ۵۸ دو روز بعد از اربعین حسینی و مقارن با شب جمعه متولد شد و پدرش به همین مناسبت خرما پخش کرد و گفت "مولود شب جمعه خوش قدم است."

وی افزود: روز تولد و شهادت مصطفی در تقویم یکی است و او در ماه صفر متولد و در همین ماه در سال ۹۰ به شهادت رسید.

سالاریان با اشاره به دوران کودکی؛ نوجوانی و جوانی فرزند شهیدش، گفت: مصطفی دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان محل زادگاهش سپری نمود و هنگامی که در رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد، به تهران رفت.

وی ابراز کرد: عموی مصطفی در سال ۶۰ شهید شد و مصطفی که بچهٔ باهوشی بود، با شیرینکاری از شدت غم و اندوه مادر شهید میکاست.

سالاریان ویژگیهای اخلاقی و رفتاری شهید مصطفی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مصطفی اهل پرداخت خمس، مقید به نماز اول وقت، علاقمند به ائمه(ع)، متوجه به مسائل شرعی و قرائت ادعیه بود.

وی تصریح کرد: صلابت و اقتدار نظام و بزرگی ملت ایران در جهان، مدیون خون شهداست و ضمن حفظ شأنیت مردم و نظام؛ به اصول پایبند باشند.

مادر شهید احمدی روشن اضافه کرد: مصطفی در زندگی همیشه شعارش "ما میتوانیم" بود و با همین شعار بعد از فارغ التحصیلی وارد وزارت دفاع و سپس سایت هستهای نطنز شد.

وی مصطفی را "خط شکن تحریمها" دانست و گفت: او در اوج تحریمها حتی کالاهایی را که تنها متعلق به آمریکا بود، خریداری و با دقت و وسواس وارد میکرد و تا وصول آنها لحظهای آرام نبود.

وی طرح ترور این دانشمند جوان هستهای توسط اسرائیل را که به وسیله کسانی انجام شد که حتی مصطفی را ندیده و نمیشناختند، نتیجهٔ ایستادگی و صلابت فرزند خویش دانست و افزود: مصطفی توانسته بود کالاهای مورد نیاز را بومیسازی کند به طوری که امروز بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز در بحث هستهای در داخل توسط نخبگان جوان دانشگاهی تولید و کمتر از ده دصد از خارج وارد میشود.

سالاریان اظهار کرد: مصطفی آرزوی شهادت داشت و در هنگام عقد به خانمش گفته بود برای شهادتم دعا کن اما من به عنوان یک مادر به شهادت او فکر نمیکردم.

وی در پایان ضمن قدردانی از مهمان نوازی کرمانیان، همهٔ دانشجویان را مصطفای خود خواند و برایشان عاقبت بخیری طلب نمود.

در پایان این مراسم از تنی چند از مادران، همسر و خواهران شهدای کرمان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار