آصفری در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

باید مذاکرات به حال تعلیق درآید/ اتحادیه اروپا از ایران عذرخواهی کند

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی باید موضع محکمی داشته باشد و باید اتحادیه اروپا به خاطر بی احترامی صورت گرفته از ایران عذرخواهی کند.
کد خبر: ۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ - 05April 2014

باید مذاکرات به حال تعلیق درآید/ اتحادیه اروپا از ایران عذرخواهی کند

"محمدحسن آصفری" دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص قطعنامه اروپا، اظهار کرد: تاریخ نشان میدهد، هر زمان که ما از موضع خود کوتاه آمدهایم، دشمنان گستاختر شدهاند و به هر بهانهای علیه ما اقداماتی انجام دادهاند.

وی گفت: اگر زمانی که نمایندگان پارلمان اروپا با عناصر فتنه دیدار کردند و یا زمانی که کاترین اشتون به دیدار یکی از عناصر فتنه رفت، با آنها برخورد جدی میکردیم، این اتفاق نمیافتاد و آنها به خود این اجازه را نمیدادند که چنین قطعنامهای را صادر کنند.

آصفری اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی باید موضع محکمی داشته باشد و باید اتحادیه اروپا به خاطر بی احترامی صورت گرفته از ایران عذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اتحادیه اروپا از این اقدام ابراز پشیمانی و عقبنشینی نکند، باید مذاکرات به حالت تعلیق در بیاید.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد نمایندگان در جلسه علنی فردای مجلس شورای اسلامی برای توقف مذاکرات هستهای در قبال قطعنامه حقوق بشری پارلمان اروپا خبر داد و اظهارکرد: امیدوارم دولت در مقابل پیشنهاد نمایندگان  برای توقف مذاکرات، اقدام جدی را انجام دهد.

 

گفتگو از علیرضا خلجنژاد

نظر شما
پربیننده ها