محمد اسماعیلی:

تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا اقدامی کاملا مداخله جویانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پاسخ دندان شکنی به تصویب قطعنامه مداخله‌ جویانه اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.
کد خبر: ۱۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 06April 2014

تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا اقدامی کاملا مداخله جویانه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمد اسماعیلی" نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شوری اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تصویب قطعنامه مداخله جویانه اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این اقدام اتحادیه اروپا مداخله جویانه و نسنجیده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به ویژه وزارت خارجه در این خصوص عکس العمل لازم را خواهد داشت، اظهار کرد: چنین اقدامی کاملا مداخله جویانه و نقض آشکار منافع ملی کشور ایران است.

این مسئول با اشاره به اینکه، پارلمان اروپا پارلمانی سیاسی و تصویب این قطعنامه از سوی پارلمان اروپا دخالت در امور ایران محسوب میشود، ادامه داد: مجلس امروز و فردا پاسخ دندان شکنی به چنین اقداماتی میدهد.

وی با بیان اینکه مجلس در قبال چنین موضوعاتی بیتفاوت نیست، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مدافع منافع ملی خود است و اجازه دخالت در امور داخلی را به هیچ کس نمیدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا چنین حقی را ندارد، افزود: این قطعنامه بیاثر است.

اسماعیلی همچنین با اشاره به تصویب راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران ادامه داد: چنین دفاتری لانه جاسوسی است و ایران اجازه چنین دخالتی را در امور کشور به این اتحادیه نمیدهد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا با چنین قطعنامهای نقض آشکار حقوق کشورها را انجام داده است، بیان کرد: چنین اقدامی دخالت در امور ایران است که مجلس نیز عکس العمل لازم را نشان خواهد داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار