حقیقت‌پور در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

اروپاییان عهدشکن هستند/ دولت باید موضع مقتدرانه‌ای در مقابل قطع‌نامه پارلمان اروپا بگیرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت باید موضع مقتدرانه‌ای در مقابل قطع‌نامه پارلمان اروپا بگیرد.
کد خبر: ۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 07April 2014

اروپاییان عهدشکن هستند/ دولت باید موضع مقتدرانه‌ای در مقابل قطع‌نامه پارلمان اروپا بگیرد

"منصور حقیقتپور" نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص صدور قطعنامه پارلمان اروپا اظهار کرد: در کشورهای اروپایی دولتها با ۱۲ درصد مشارکت مردم تغییر میکنند، ولی در ایران انتخابات با مشارکت حداکثری صورت میگیرد. با این حال آنها ادعا میکنند که انتخابات ایران نامشروع است؛ بنابراین باید دولت، موضع بسیار محکمی در این خصوص داشته باشد.

وی افزود: ما با علم به اینکه اروپاییان عهدشکن هستند باید به مذاکرات خود ادامه دهیم.

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا هفته گذشته، درباره پیشنویس قطعنامهای در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران رایگیری و آن را تصویب کرد.

پیشنویس این قطعنامه ۷ صفحه بوده و موضوعات مختلفی نظیر موضوع هستهای، روابط ایران و اتحادیه اروپا، موضوعات منطقهای و حقوق بشر را شامل میشود.

در بخش مقدمه این قطعنامه، قطعنامههای قبلی پارلمان اروپا در قبال ایرانی در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوعات حقوق بشری ذکر شده و در ملاحظاتی که پس از مقدمه آمده نکاتی قابل توجه وجود دارند.

یکی از نکات این است که "انتخابات ریاست جمهوری ایران بر اساس استاندارهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است"، و نکته دیگر اینکه "در کنار توافق هستهای، موضوعات متنوعی شامل حقوق بشر و امنیت منطقه باید بین ایران و اتحادیه اروپا مورد گفتوگو قرار گیرند".

مورد دیگر که در این بخش به آن اشاره شده این است که "وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است".

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار