واکنش ۲۵۸ نماینده مجلس به قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا

بیانیه اتحادیه اروپا مداخله آشکار در امور داخلی ایران است/ پارلمان اروپا وزن سیاسی اظهار نظر درباره حقوق بشر ایران را ندارد

۲۵۸ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه کشورمان را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 08April 2014

بیانیه اتحادیه اروپا مداخله آشکار در امور داخلی ایران است/ پارلمان اروپا وزن سیاسی اظهار نظر درباره حقوق بشر ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ۲۵۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سهشنبه) در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا بیانیهای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه که "شاهین محمدصادقی" عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسمالله الرحمن الرحیم

پارلمان اروپا در خصوص ارتباط با ایران اخیرا اقدام به صدور بیانیهای نمود که با وجود نکات مثبت، روح کلی آن مغایر با روابط رو به رشد ایران و اتحادیه اروپاست و نوعی مداخله آشکار در امور داخلی ایران تلقی میشود، لذا نمایندگان ملت بزرگ ایران با عنایت به مفاد قطعنامه یاد شده، بر نکات ذیل تاکید میکنند:

۱- مجلس شورای اسلامی از اظهار نظر پارلمان اروپا برای استمرار تعامل با ایران در خصوص حل مسالمتآمیز مسئله هستهای استقبال مینماید و فضاسازی سیاسی در مورد فعالیتهای هستهای ایران را که در چارچوب معاهده NPT بدون انحراف از مسائل صلحآمیز انجام گرفته، غیرمنصفانه قلمداد نموده و تاکید میگردد جمهوری اسلامی ایران با الهام از فتوای رهبری معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی، برخورداری و بکارگیری تسلیحات هستهای را حرام و برخلاف موازین شرعی میداند.

۲- ضمن تائید بخشی از قطعنامه در مورد ضرورت تلاش برای رفع تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه مالی و بینالمللی علیه ایران، نگاه قطعنامه مبنی بر مغایرت دانستن فعالیتهای هستهای ایران با قطعنامه شورای امنیت را غیراصولی میداند و اعتقاد داریم قطعنامههای شورای امنیت علیه فعالیتهای هستهای ایران اساسا مغایر روح کلی پیمان منع تکثیر و معاهده NPT و منشور سازمان ملل متحد است.

۳- اظهارات پارلمان اروپا در غیردموکراتیک خواندن آغاز اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران تعجبآور است و نوعی مداخله آشکار در امور داخلی ایران قلمداد و محکوم میگردد و نگاه دوگانه غرب به نظامهای سیاسی و چشمپوشی از کشورهای دیکتاتور و فاقد دموکراسی بر هیچ سیاستمداری پوشیده نیست.

۴- اظهارنظر پارلمان اروپا در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را محکوم نموده و اعلام میدارد اولا پارلمان اروپا از وزانت سیاسی برای اظهار نظر در این حوزه برخوردار نیست. ثانیا کارنامه سیاه غرب و برخی کشورهای اروپایی در تحمیل جنگ جهانی اول و دوم در جامعه جهانی، نسلکشی و اعمال آپارتاید و استعمار و استثمار بسیاری از ملل آسیا و آفریقا و تاراج منافع و منابع بسیاری از کشورهای مختلف، حمایت از دیکتاتورهای حامی منافع نامشروع غرب و چشمپوشی از فجایع بحرین و رفتارهای وحشیانه تروریستها در سوریه و مداخله نظامی در آفریقا، به پارلمان اروپا اجازه نمیدهد درباره حقوق بشر قلمفرسایی نموده و ایران اسلامی را که مهمترین رسالت خود را دفاع از حقوق انسان در چارچوب مبانی حیاتبخش اسلام میداند، مورد نقض قرار میدهد. ثالثا پارلمان اروپا باید بر اساس موازین بینالمللی و اصل تعیین حق سرنوشت، ساختار اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی کشورها را در نگاه به مسئله حقوق بشر مدنظر قرار دهد و توجه داشته باشد که امت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اجرای احکام و مقررات اسلامی تاکید داشته، بر انجام شایسته این تکلیف الهی اصرار دارد.

۵- با تائید اظهارات پارلمان اروپا در مقابله با تروریست و خاستگاه آن و پایان دادن جنگ در کشور اسلامی سوریه از طریق مسالمتآمیز، بر عزم و اراده قطعی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پدیده شوم تروریسم و پایان دادن به جنگ خانمانسوز در کشور سوریه از طریق گفتوگوهای مسالمتآمیز، از کشورهای غربی انتظار دارد، در مقام عمل به مقابلهجویی با گروههای تروریستی برخواسته و کشورهای حامی گروههای جنگ افروز را محکوم نماید.

پارلمان اروپا باید فعالیتهای براندازانه را از فعالیتهای سیاسی مشارکتجویانه تفکیک نموده و اقدامات افراد را که در اندیشه براندازی نظام مردمسالار جمهوری اسلامی ایران هستند، فعالان سیاسی قلمداد نکند.

در نهایت نمایندگان ملت بر این باور هستند که پارلمان اروپا با الهام از رویه استعماری قرون وسطی تمایل دارد که خود را مرکز و محور قرار داده و درباره دیگران تصمیم گرفته و دیگران را بر اساس ارزشهای رنگ باخته غربی مورد ارزیابی قرار دهد. بدون تردید چنین نگاهی در قرن حاضر از کمترین جایگاه اجتماعی و سیاسی برخوردار نیست و اعتبار نسبی پارلمان اروپا به عنوان مدعی دموکراسی و احترام به حقوق بینالمللی و حقوق بشر در معرض آسیب جدی قرار میگیرد لذا پیشنهاد میکنیم پارلمان اروپا در این گونه رفتارها تجدید نظر نموده و افتتاح دفتر نمایندگی پارلمان اروپا در تهران منوط به تغییر این رفتارها و رویههاست.

نظر شما
پربیننده ها