آیت الله نوری همدانی:

باید علوم انسانی اسلامی که توسط استکبار متروک شده را به جریان درآورد

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: توجه به کیفیت فعالیت‌ها، یکی از الزامات ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه است چرا که باید علوم انسانی - اسلامی که توسط استکبار متروک شده را به جریان درآورد و آثار علمی غربی که مراکز علمی ما را قبضه کرده‌اند، اصلاح گردد.
کد خبر: ۱۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ - 13April 2014

باید علوم انسانی اسلامی که توسط استکبار متروک شده را به جریان درآورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله نوریهمدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مشاور وزیر و دبیر و مسئولان ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزههای علمیه، فعالیت در این ستاد را بسیار مهم دانست و گفت: ارتباط حوزه و آموزش و پرورش برکات بسیاری برای جامعه و نظام به همراه دارد.
 
وی، علم همراه با اخلاق را بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: دستیابی به اخلاق اسلامی میسر نمیشود، الا با حضور در محضراستاد و الگو و مقتدا.
 
معظم له، تعلیم و تربیت را دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام فعالیتهای ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه باید به دقت انجام شود، چون یک اشتباه میتواند نتیجه عکس داشته باشد.

این مرجع تقلید افزود: توجه به کیفیت فعالیتها، یکی از الزامات ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه است، چرا که باید علوم انسانی - اسلامی که توسط استکبار متروک شده را به جریان درآورد و آثار علمی غربی که مراکز علمی ما را قبضه کردهاند، اصلاح گردد.
 
وی همچنین با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران، گفت: در اسلام تمام علوم مانند طب، هیئت، فیزیک، شیمی و... الهی است، ولی در غرب اینگونه نیست و قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا نیز بر گرفته از فرهنگ غرب است که در آن، علم راهی به سوی خدا ندارد.
 
آیتالله نوریهمدانی با اشاره به ضرورت گسترش علوم انسانی اسلامی، یادآور شد: تعالیم و مضامین اسلامی از جمله موضوعاتی است که ستاد همکاریها باید در گسترش و تبیین آنها بکوشد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این امر میبایست با ارتباط با علما و محققین صورت پذیرد تا بتوان علوم انسانی اسلامی قرآنی را به دنیا معرفی کرد.
 
وی توجه به تاریخ انبیا و ائمه(ع) را از مسایل بسیار مهم خواند و عنوان داشت: یک سوم قرآن را داستانهای تاریخی در بر گرفته است و این امر نشان از اهمیت تاریخ و جنبه عبرتآموزی آن دارد.
 
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزههای علمیه، گزارشی از فعالیتها و برنامههای این ستاد ارائه داد.

نظر شما
پربیننده ها