بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 45

خدادی: نمایشگاه مطبوعات عرصه‌ای برای افزایش قدرت هم‌افزایی رسانه‌ها است

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فرصت مناسبی را برای از بین بردن فاصله‌های موجود در میان خانواده بزرگ رسانه، فراهم آورد.
کد خبر: ۳۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ - 10November 2014

خدادی: نمایشگاه مطبوعات عرصه‌ای برای افزایش قدرت هم‌افزایی رسانه‌ها است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در بازدید از غرفه این خبرگزاری ضمن دیدار و گفت و گو با مدیرعامل خبرگزای دفاع مقدس با اشاره به ضروت برگزاری نمایشگاههایی از این دست گفت: بسیار جای خرسندی است که این شور و نشاط در بین خانواده مطبوعات و رسانهها باشد و رسانهها اگر در کنار هم باشند ظرفیت مناسبی برای از بین بردن فاصله ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: به نظرم اولین بهره این نمایشگاه آن است که رسانهها را کنار هم قرار داده است. همین که غرفههای مختلف در کنار هم حضور دارند بسیار مطلوب است چون در ظرفیت توسعه بستر توسعه با همافزایی فراهم میشود نه با فاصله. اگر بخواهم در این زمینه مثالی بزنم باید بگویم که برای حرکت یک ماشین تمام اجزای آن باید به صورت کاملا هماهنگ با هم حرکت کنند و این نمایشگاه فرصت بسیار ارزشمندی است به این خاطر که باید فرصتی باشد برای ارتقای دانش رسانهای و مهارت آموزی. زیرا ما به عنوان بخشی از بدنه فعال جامعه در تولید محتوا باید ظرفمان ظرفی باشد که در جهت تبیین و تولید اطلاعات به دانشمان بیافزاییم.

مدیرعامل ایرنا ضمن اشاره به همافزایی رسانهها در مقوله دفاع مقدس و جهاد تاکید کرد: در مباحث مربوط به دفاع مقدس همانطور که در مصاحبههای قبلی عرض کردم در تولید محتوا نتوانستیم آنچه که حق مطلب است را به صورت کامل ادا کنیم. به دلیل اینکه دانش و مهارت کافی برای تحقق این مهم را در اختیار نداریم و نتوانستیم این دانش را بومیسازی کنیم. نکته دیگری که باز ضروری است به آن اشارهای مجدد شود این است که مخاطب شناسی در این عرصه بسیار مفقود است و نسبت مخاطب و محتوا و جایگاه آن در رسانهها هنوز از جایگاه مشخص و دقیقی برخوردار نیست و به همین میزان کار تخصصی رسانهای هم بسیار عمیق نیست و این یکی از نقاط ضعف ما در این راستا است.

خدادی در پایان با بیان اینکه مسیر تعالی باید به عنوان یک الگوی کار برای رسانهها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در کنار هم صنفان و همقطاران بودن در قالب نمایشگاههای اینچنینی را باید به فال نیک گرفت. رسانهها باید در کنار هم باشند و نباید با فاصلههای مجزا از هم زندگی کنند زیرا در خانواده نظام در درون یک کشور با اعتقاد به اینکه این نظام باید مسیر توسعه و تعالی را طی کند؛ چنین فاصلههایی مضر است. ما در درون خانواده نظام اسلامی هستیم که فراتر از مرزهای جغرافیایی است و این موضوع و اساسا ماهیت انقلاب نیاز به ابزاری دارد که باید در جهت انتقال پیام آن به کار گرفته شود و این ابزار و محتوا جز از طریق رسانهها و برگزاری چنین نمایشگاههایی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها