بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/133

فرقانی: ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت فرامنطقه‌ای است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رئیس جمهور آمریکا با تعصب کور جاهلی و لجوجانه می‌خواهد نقش و قدرت جمهوری اسلامی در تحولات منطقه را نادیده بگیرد و نمی‌خواهد بپذیرد ایران قدرت بلامنازع منطقه است و در آستانه تبدیل شدن به قدرت فرامنطقه‌ای است.
کد خبر: ۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴ - 12November 2014

فرقانی: ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت فرامنطقه‌ای است

فرقانی مدیرکل سابق امور بین الملل دفتر ریاست جمهوری و تحلیل گر مسائل بین المللی در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس در ارتباط با نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این اولین باری نیست که روسای جمهوری آمریکا به رهبران عالی قدر کشورمان نامه مینویسند. قبلا هم چه اوباما و چه روسای جمهوری قبلی این کشور نامههایی را نوشتهاند. علت اصلی نگارش این نامهها تحولات شدید سیاست خارجی آمریکا در برهههای تاریخی است. جمع بندی کارشناسان سیاست خارجی آمریکا که برای فائق آمدن بر بحرانها، ایران باید حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اولین نامهای که در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی ایران توسط روسای جمهور آمریکا نوشته شد نامهای بود که ریگان در قضیه مک فارلین به امام نوشت و پس از آن دیگر روسای جمهور آمریکا نیز نامه نوشتند.

فرقانی بیان کرد: روسای جمهوری آمریکا با تعصب کور جاهلی و لجوجانه میخواهند نقش و قدرت جمهوری اسلامی در تحولات منطقه را نادیده بگیرند و نمیخواهند بپذیرند ایران امروز قدرت بلامنازع منطقه است و در آستانه تبدیل شدن به قدرت فرامنطقهای است.

وی اظهار داشت: آمریکاییها کورکورانه و با تجاهل به زور میخواهند ارتباط خودشان را با جمهوری اسلامی شکل دهند و در برههای از زمان مجبور میشوند این زور و خشونت را به طور شفاف نشان دهند و نامه اخیر اوباما خارج از این چارچوب نیست چرا که آنها به دلیل در تنگنا قرار گرفتن آمریکا در تحولات منطقهای به ویژه عراق و سوریه در درگیری با داعش و نقش قدرتمندانهای که جمهوری اسلامی مجبور نوشتن نامه شدهاند.

انتهای پیام / ف.ه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار