بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 160

سعید راد: آرزو دارم خرمشهر از دریچه سینما جهانی شود

بازیگر فیلم سینمایی "چ" با تأکید بر بضاعت کم سینمای دفاع مقدس از پرداختن به سوژه‌های نابی همچون فتح خرمشهر، گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم به جهانی شدن موضوعات دفاع مقدس کمک کنند.
کد خبر: ۳۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ - 13November 2014

سعید راد: آرزو دارم خرمشهر از دریچه سینما جهانی شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، «سعید راد» بازیگر فیلم «چ» در گفتوگو با خبرنگار ما با گلایه از اجحاف به سینمای دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر به رویداد دفاع همه جانبه ایران مقابل بعثیهای عراق در 8 سال جنگ تحمیلی، مقدس پرداخته نشود، خیانت بزرگی مرتکب شدهایم.

راد اظهار داشت: از تمامی اصحاب رسانه میخواهم بیش از پیش این خلأ بزرگی که گریبان سینمای ایران را گرفته، ساماندهی نمایند. هر چه فیلم جنگی بسازیم و در این حوزه به موفقیت برسیم، باز هم حق این حوزه ادا نشده است.

این بازیگر در بخش دیگری از این مصاحبه آرزو کرد تا روزی جهانی شدن فتح خرمشهر را از دریچه ساخت فیلم سینمایی شاهد باشد، افزود: آرزوی من در سینمای ایران این است که در خصوص فتح خرمشهر دهها فیلم خوب ساخته شود و این فیلمها در دنیا مطرح شود.

راد خاطرنشان کرد: سینمای دفاع مقدس مشکل بزرگتری هم دارد؛ کمبود فیلمسازان بزرگ یک خلأیی است که با میدان دادن به کارگردانان جوان و طرحهای نو و آثار خارق العاده در حوزه دفاع مقدس میتوانیم روز به روز بر پویایی حوزه سینمای دفاع مقدس بیفزاییم.

بازیگر نقش شهید فلاحی در فیلم "چ"، اذعان کرد: فیلم "روز سوم" محمد حسین لطیفی، سینمای ناب جبهه بود، فیلمی بود که تماشاگرپسند و مملوء از هیجان بود. از متولیان امر سینما و فرهنگ کشور این درخواست را دارم که مقداری از موضوعات خانوادگی، عاشقی، طلاق، دزدی وغیره فاصله بگیرید و همچون ابراهیم حاتمی کیا فیلم جنگی خوب بسازند.

سعید راد در پاسخ به این سوال که به نظرشما برای اعتلای سینمای دفاع مقدس باید چه کرد، افزود: ساخت فیلم جنگی نیاز به مراقبت و رصد حوادث و اطلاعات به روزتری دارد. البته در کنار توجه به همه نکات، تخصص حرف اول را می زند. باید شاهد روزی باشیم که سینمای ما به سطح حرفهای مطلوب برسد.

وی در خصوص اینکه چرا در برخی مواقع تولیدات آثار دفاع مقدس ما دچار تنبلی میشود، گفت: وقتی کارگردانان و سرمایه گذاران عرصه سینما و رسانه آنقدر قابل توجه به سمت فیلم های خانوادگی حرکت میکنند و به تنوع سوژه در سینما و تلویزیون توجه نمیکنند باعث میشود که ما در حوزه دفاع مقدس شاهد تنبلی و کسلی باشیم.

راد در پایان افزود: امیدوارم خبرگزاری دفاع مقدس در ترویج ساخت فیلمهای حوزه دفاع مقدس چه در تلویزیون و چه سینما همکاری کند تا سرمایه گذاران، کارگردانان و بازیگران به این حوزه بیش از پیش توجه کنند. این توجه مستلزم فعالیت بیشتر شما رسانههای جمعی خاصه دفاع مقدس است.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار