بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 169

چمران: فعالیت‌ها در بنیاد با عقلانیت کامل و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هم اکنون فعالیت‌ها در بنیاد با عقلانیت کامل و برنامه ریزی درست در حال پیگیری است.
کد خبر: ۳۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 14November 2014

چمران: فعالیت‌ها در بنیاد با عقلانیت کامل و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با بیان اینکه اقدامات مناسبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا کنون صورت گرفته اظهار داشت: این بنیاد خانهی اول من است، چرا که با حکم رهبری اولین مسئول این بنیاد بودم.

وی ادامه داد: در ابتدای راه و وقتی که بنیاد حتی یک ساختمان هم نداشت با حرکتی جهادی کار میکردیم. به طوری که ارتش و سپاه بخشی به نام حفظ آثار نداشتند و این ستاد تنها در ستاد کل حضور داشت و همه اقدامات را ما باید ساماندهی میکردیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در آن زمان به دلیل کمبود بودجه مجبور بودیم، مبالغی را به استانها اختصاص دهیم تا با نصب پارچه و پرچم اقدام به انجام تبلیغات کنند و یا از صدا و سیما میخواستیم تا فیلمهای جنگی را با توجه به مناسبتهای موجود برای مردم پخش کنند.

وی با بیان این که در ابتدای کار هیچ گونه یادمانی در مناطق عملیاتی وجود نداشت، اظهار داشت: اولین یادمانهای شهدا با یک برنامه ریزی منسجم در مناطق عملیاتی ایجاد شد و اولین کاروانهای راهیان نور را در دهه 70 به مناطق اعزام کردند.

چمران خاطرنشان کرد: اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس در همان آغاز کار مورد توجه قرار گرفت و جشنواره کتاب دفاع مقدس، جشنواره تئاتر دفاع مقدس، جشنواره موسیقی دفاع مقدس و اولین سمفونی دفاع مقدس با موضوع خرمشهر که توسط آقای انتظامی ساخته شد در همان دوران در بنیاد حفظ آثار شکل گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون فعالیتها در بنیاد با عقلانیت کامل و برنامه ریزی درست در حال پیگیری است و این میتواند فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی بسط و انتشار دهد.

انتهای پیام/ م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار