بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 195

"روایت شهدای کربلا از بنی هاشم" منتشر می‌شود

پژوهشگر و نویسنده مقاتل عاشورایی گفت: محرم و صفر هر سال یک مقتل را می‌نویسم که تاکنون چهار مقتل را به اتمام رسانده‌ام و نگارش روایت شهدای کربلا از بنی هاشم نیز آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۳۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ - 14November 2014

حجت الاسلام علی اکبر صداقت، پژوهشگر و نویسنده مقاتل عاشورایی که در اوج سالهای جنگ کتاب "جنگ ارتش در اسلام" را به چاپ رساند، تاکنون موفق به چاپ 50 جلد کتاب شده که عمدتاً مقتلها تا قرن هفتم و کتابهای عرفانی گلستان و کشکول کشمیری از جمله آنهاست. او سخنان خودش را با گلایهای از جامعه مداحی کشور آغاز کرد. او اعتقاد دارد که برخی مداحان بدون استفاده از مقاتل صحیح، اقدام به روضهخوانی میکنند، صداقت گفت: درباره حضرت امام حسین(ع) به جنبههایی اشاره میکنند که مردم بگریند ولی از تشریح ابهت امام غافل میشوند.

وی با تأکید بر وضعیت مقاتل در کشور و مقتل جدید در دست نگارش خود، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول نگارش مقاتلی درباره شهدای کربلا از بنی هاشم هستم که نظر بنده 18 نفر است اما 13 یا 22 نفر هم اعلام شده که به استناد فرمایشات امام سجاد(ع) تعدادشان 18 نفر است، تا حدود بسیاری به رشته تحریر درآمده که به زودی پایان میپذیرد.

حجت الاسلام صداقت، تأکید کرد: اکنون مقاتل چهار نفر را شامل حضرت قاسم(ع)، حضرت علیاصغر(ع)، حضرت علیاکبر(ع) و حضرت عباس(ع) تا قرن هفتم را نگاشتهام، منظور از قرن هفتم نیز تا سال هفتصد هجری قمری است و دیگر به بعدش را نگاه نکردهایم. مستندات ما قدیمی است، همه آنها به بعدها تحقیق کردند، از این روی همین مقاتل بوده است، مقاتل را نیز در دو فصل مینویسیم، فصل نخست آنچه ما استخراج کردیم و فصل دوم خود یادداشت مقاتل است.

پژوهشگر و نویسنده مقاتل عاشورایی در پایان خاطرنشان کرد: هفت سال است که مقتل نویسی میکنم اما یک روضههایی را نقل میکنند که واقعاً حسرت میخورم که چرا برخی از مداحان ما مقاتل را به خوبی مطالعه نمیکنند. چراکه برخی روضهخوانان برای التهاب و گریاندن بیشتر مردم اعلام میکنند که روضه میخوانم که شما هیچ وقت نشنیدید.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار