بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 187

کولیوند: طرح افزایش تعداد نمایندگان تا پایان دوره نهم مجلس به تصویب می‌رسد

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: امیدواریم ظرف یک ماه آینده طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح و به تصویب نمایندگان برسد و در دور دهم، مجلس با 310 نماینده کار خود را آغاز کند.
کد خبر: ۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ - 14November 2014

کولیوند: طرح افزایش تعداد نمایندگان تا پایان دوره نهم مجلس به تصویب می‌رسد

محمد جواد کولیوند عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در رابطه با افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دور آینده، گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 290 به 310 نفر از مجلس هشتم مطرح بوده است اما با توجه به اینکه در مجلس هشتم لایحه دولت رای نیاورد نمایندگان در مجلس نهم این موضوع را به صورت طرح مطرح کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نهم، 9 ماه طرح را با حضور مسوولان و کارشناسان بررسی کرده است و بر مبنای جمعیت موقعیت های سیاسی، اقتصادی و دیگر موقعیت های مدنظر این طرح را به سرانجام رساندیم.

کولیوند با بیان این مطلب که هر 10 سال میبایست 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شوند، گفت: تمام استانهای کشور را بر اساس شاخصهای جمعیت، اقتصادی، وسعت، راهها، سیاسی، جغرافیایی و فرهنگ در طول 9 ماه بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که 20 استان شامل شاخص های مطرح شده هستند و باید به تعداد نمایندگانشان افزوده شود و برای هر 20استان یک نماینده به تعداد نمایندگانشان در دوره مجلس دهم افزوده خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این مطلب که نمایندگان در صحن علنی طرح را پس گرفته اند گفت: نمایندگان مجلس به دلیل شاخصهای درونی خود بر طرحی که اعضای کمیسیون 9 ماه آن را بررسی کرده بود را به دلیل همان شاخصهای درونی رد کردند و یک طرح یک فوریتی دیگری را به استناد طرحی که کمیسیون آن را بررسی کرده است، مطرح کردند.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم ظرف یک ماه آینده طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح و به تصویب نمایندگان برسد و در دور دهم، مجلس با 310 نماینده کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ ب.ص

نظر شما
پربیننده ها