بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 198

سرافراز: تلاش دشمنان برای قطع "آی فیلم" از روی ماهواره

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: آمریکا نه تنها رسانه‌های خبری ما هم چون العالم و پرس تی وی را از روی ماهواره‌ها قطع کردند بلکه در صدد بودند که شبکه آی فیلم که مربوط به سریال و فیلم است را نیز از روی ماهواره قطع کنند.
کد خبر: ۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ - 14November 2014

سرافراز: تلاش دشمنان برای قطع

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در آیین اختتامیه این نمایشگاه گفت: من اولین حضور رسانهایم را در جمع فعالان رسانهای مکتوب و خبرگزاریها را به فال نیک میگیرم.

وی ادامه داد: حضور من در این مراسم به جهت قدردانی از اصحاب رسانه و یک تجدید خاطره و تجدید عهد با شما عزیزان است.

سرافراز افزود: ما در دورانی به سر میبریم که به آن عصر ارتباطات میگونید اما به عقیده من ما وارد عصری شدهایم که به آن عصر پردازش اطلاعات میگویند. این عصر، عصری است که اگر کسی درست آن را بشناسد و از آن بهره بردای کند، صاحب قدرت نرم خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امروز هم شما و هم رسانه ملی باید بفهمد که کجا ایستاده و چه مسئولیتی دارد. امروز رسانههای نوین و شبکههای اجتماعی این امکان را فراهم کردهاند که تمام افراد اقدام به تولید پیامهای رسانهای کنند و ما اگر این شرایط را درک نکنیم اثر گذاری خود را از دست داده و عقب خواهیم افتاد.

رییس رسانه ملی افزود: به عنوان نمونه به صورت سنتی در گذشته برای فروش روزنامه و جذب مخاطب شعار آخرین خبر بیان میشد اما امروز و در چنین شرایطی روزنامه این کارکرد خود را از دست داده است، بنابراین باید رویکرد خود را ناظر به شرایط امروز منطبق کند.

وی افزود: در پژوهشها آمده است مردم امریکا بیش از 11 ساعت در روز از مجموع رسانهها استفاده میکنند از این جهت تمام رسانهها باید بدانند که چگونه از چنین ظرفیتی استفاده کنند.

سرافراز ادامه داد: شناخت رسانههای نوین و شبکههای اجتماعی باعث خواهد شد که ما بهره برداری درستی از آنها بکنیم. البته باید گفت که این فضاها زیانهایی هم دارد و از جمله آنها می توان به اعتیاد رسانهای و نقض حریم شخصی و خصوصی اشاره کرد.

رییس سازمان صدا و سیما درادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای 5+1 گفت: ما امیدواریم این مذاکرات به توافق نهایی منجر شود، اگر چه شواهد نشان میدهد که این مذاکرات منجر به توافق نهایی نخواهد شد که دلیل آن زیاده خواهی آمریکاییها و بی اعتمادی ما به آنها ناشی از تاریخ روابط ایران و امریکا در سالهای گذشته و پس از انقلاب است.

سرافراز افزود: اگر چه ایران به تمام تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده است اما آمریکاییها تمام تعهدات را نقض کرده و هم چنان نسبت به ایران رویکرد خصمانه دارند.

رییس رسانه ملی گفت: رویکرد خصمانه امریکا علیه مردم ایران ناظر به رسانه ملی نیز بوده است و آنها نه تنها رسانههای خبری ما هم چون العالم و پرس تی وی را از روی ماهوارهها قطع کردهاند بلکه در صدد بودند که شبکه آی فیلم که یک شبکه مربوط به پخش سریال و فیلم است را نیز از روی ماهواره قطع کنند.

سرافراز ادامه داد: باید گفت غرب در این چند سال حاضر شد شعار آزادی بیان که سالها نان آن را میخورد را در مقابل ایران قربانی کند.

رییس سازمان صدا و سیما در خاتمه گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر دشوار راه صحیح را انتخاب و همکاری خوبی با رسانههای مکتوب و خبرگزاریها داشته باشیم.

انتهای پیام/ ح.ی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار