نمایش اقتدار ارتش(۲۰)/ در گفتگو با دفاع پرس صورت گرفت؛

تشریح سناریوی رزمایش محمد رسول الله(ص) توسط فرمانده نزاجا/ جزئیات تست عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگال

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تشریح ماموریت‌های یگان‌های رزم زمینی در دومین روز رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، از آزمایش عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگ الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ - 26December 2014

تشریح سناریوی رزمایش محمد رسول الله(ص) توسط فرمانده نزاجا/ جزئیات تست عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگال

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش اظهار کرد: دراین رزمایش فرض تاکتیکی ما بر این است که دشمن از طریق دریا تهاجم خود را آغاز می کند و موفق می شود به سواحل ما دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: در اولین روز رزمایش، وظیفه یگانهای نیروی زمینی این بود که دشمن را در محل تثبیت کرده و اجازه دسترسی به سر پل (منطقه استراتژیک رزمایش) را به او ندهند. به این دلیل که اگر دشمن این منطقه را در اختیار بگیرد در موج بعدی نیروهایش را وارد میدان میکند.

پوردستان تصریح کرد: ماموریت عملیاتی نیروهای خودی، جلوگیری از پیشروی دشمن در این منطقه بود که این کار توسط یگانهای مختلف نیروی زمینی با پشتیبانی جنگندههای نیروی هوایی و نیز حمایت قاطع قرارگاه پدافند هوایی خاتم توانستند در روز گذشته مرحله نخست رزمایش را با جلوگیری از پیشروی نیرویهای دشمن به پایان برسانند.

وی در خصوص اجرای عملیات نیروی زمینی در روز دوم رزمایش گفت: پس از اینکه دشمن فرضی در منطقه رزمایش تثبیت شد و برای ورود به مناطق دیگر اقدام نمود، دراین مرحله با اجرای آتشهای سنگین و عملیات واحد زرهی و سایر یگانهای رزمی و پیاده، صدمات جبران ناپذیر به اهداف متخاصم وارد کرده و دشمن را ناگزیر به خروج از مسیر حرکت می کند.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در مرحله بعدی دشمن به خاطر اینکه بتواند در این مقطع به ماموریت خود برای ورود به نقاط استراتژیک ادامه دهد، اقدام به هلیبرن بخشی از نیروهای خود توسط بالگرد در پشت نیروهای پیاده میکند تا بدین طریق با نیروهای خود عمل الحاق را انجام دهد. این نیروهای در این مرحله با یگانهای مقابله با هلی بورن نیروی زمینی مواجه شده و ضربات سختی را دریافت میکند و ناچار به عقبنشینی میشود.

وی در پایان با اشاره به اجرای تست عملیاتی برخی از دستاوردهای این نیرو ابراز داشت: امروز از تعدادی از سلاح هایی که در جنگ الکتروینک مورد استفاده قرار میگیرد جهت برآورد بازدهی و توانمندی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی هم چنین تست عملیاتی سلاحهای کامپوزیتی را از دیگر برنامههای این رزمایش عنوان کرد.

انتهای پیام/ م.ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار