نمایش اقتدار ارتش(۳۸)/ امیر اسماعیلی به دفاع پرس خبرداد:

فریب اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی دشمن توسط پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از فریب و انحراف اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی دشمنان توسط این قرارگاه و هم چنین بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشور خبرداد.
کد خبر: ۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 27December 2014

فریب اطلاعاتی ماهواره‌های جاسوسی دشمن توسط پدافند هوایی

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، با اشاره به اخطارهایی که این قرارگاه پیش از آغاز رزمایش به هواپیماهای شناسایی و جاسوسی نیروهای فرامنطقه ای داده است، اظهار داشت: همانطور که ما برای کسب اطلاعات ازکشورهای فرامنطقه ای تلاش میکنیم، آنها نیز درمقابل ما چنین تلاشی را انجام میدهند.

وی افزود: نیروهای فرامنطقهای با استفاده از گشتهای دریایی و هواپیماهای با سرنشین مثل U2 و بدون سرنشین مانند RQ4 و MQ1 تلاش می کنند تا اطلاعاتی را از مواضع ما بهدست آورند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: ما اطلاعات بسیار ذیقیمتی داریم و به سامانههای و تجهیزاتی دست یافتهایم که برای دشمنان بسیار مهم است که بدانند کارایی این دستاوردها چگونه است. ما باید این تجهیزات را از چشم آنها دور نگه داریم؛ چرا که این تجهیزات برای روز مبادا در نظر گرفته شده است و نقطه قوتی برای ما محسوب میشود که اگر با بیدقتی ما اطلاعات مربوط به آنها فاش شود تبدیلی به نقطه ضعفی برای خود ما خواهد شد.

امیر اسماعیلی درخصوص استفاده دشمن از هواپیماهای شناسایی علیرغم در اختیار داشتن ماهوارههای جاسوسی گفت: اگر ماهوارهها، اطلاعات را به صورت کامل در اختیار دشمنان قرار میداد، آنها با ارسال هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین جاسوسی این همه برای کسب اطلاعات تلاش نمیکردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: برای انحراف اطلاعاتی این ماهوارهها دستاویزهای بسیار قوی در پدافند هوایی و همه  نیروهای مسلح وجود دارد که ما از آنها استفاده می کنیم و تا الان نیز عملکرد موفقی در این زمینه داشتهایم. ما با سلسله اقداماتی، باعث فریب و انحراف اطلاعاتی ماهوارههای جاسوسی میشویم.

انتهای پیام/ ش.ش

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار