نمایش اقتدار ارتش(۳۱)/ امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد:

تجهیز سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی به مرصاد و شلمچه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: همه سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی مجهز به مرصاد و شلمچه است و از این به بعد ما در سامانه‌های پدافندی خود از این موشک‌های استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ - 27December 2014

تجهیز سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی به مرصاد و شلمچه

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ارتش در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دلحامد چابهار در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیتهای سامانه موشکی شلمچه اظهار داشت: امروز شلیک موشک شلمچه از سامانهٔ مرصاد انجام خواهد شد. مدلهای این سامانه را با عنوان هاگ میشناسند.

وی افزود: این موشکها عمدتا علیه ریزپرندههای و پهپادها استفاده نمیشود ولی انشاءالله امروز پهپاد هدف را رهگیری و منهدم خواهد کرد.

امیر اسماعیلی ادامه داد: قابلیت دیگر موشک شلمچه برخورد جدی علیه جنگ الکترونیک دشمن است و اگر جنگ انجام شود، حتی عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: صفر تا صد موشک شلمچه بومی و به تولید انبوه رسیده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) افزود: همه سامانههای برد متوسط پدافند هوایی مجهز به مرصاد و شلمچه است و از این به بعد ما در سامانههای پدافندی خود از این موشکهای استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار به دفاع پرس مبنی بر نوع راداری که پهپاد هدف را رهگیری میکند، گفت: این رهگیری توسط رادار PAR که مختص مرصاد ۲ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار