نمایش اقتدار ارتش(۳۰)/ امیر اسماعیلی به دفاع پرس خبرداد:

استفاده از «سامانه‌ موشکی اچ‌کیو سپاه» در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)/ خنثی شدن جنگ الکترونیک دشمن با سامانه راداری فتح۲

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به حضور دیدبان‌های پدافند ارتش، بسیج و سپاه در رزمایش گسترده محمد رسول‌الله (ص) گفت: دراین رزمایش از سامانه‌های پدافند هوایی موشکی اچ کیو سپاه نیز استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ - 26December 2014

استفاده از «سامانه‌ موشکی اچ‌کیو سپاه» در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)/ خنثی شدن جنگ الکترونیک دشمن با سامانه راداری فتح۲

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش گسترده ارتش، با اشاره به تجهیزاتی که قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش محمد رسولالله (ص) به کار میگیرد، اظهار داشت: بخشی از سامانههای ما راداری و برخی تاکتیکی هستند.

وی ادامه داد: سامانه راداری فتح۲ کاملا تاکتیکی بوده و با یک فرکانس متفاوت از سامانههای قبلی که در منطقه استقرار یافتهاند، عمل میکند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه تعدد طیفهای فرکانسی در هر سامانه مزیتهای زیادی دارد، بیان داشت: این امر در بحث کشف بیشتر و پایداری درفضای جنگ الکترونیک موثر است. چرا که اگر رادارهایی با طیفهای فرکانس متعدد را استفاده کنیم، هواپیماهای حملهور اعم از باسرنشین و بیسرنشین و ایستگاههای ثابت، اضطراری و شناوری با انجام جنگ الکترونیک نمیتوانند روی همه فرکانسها اختلال ایجاد کنند، یا اگر هم بخواهند بر روی همه فرکانس اخلال ایجاد کنند این امر گریبانگیر خود آنها نیز خواهد شد.

امیر اسماعیلی اضافه کرد: طبق این دفاع لایهای، اگر رادار جاسک مورد اخلال قرار گیرد، از رادار فتح۲ استفاده میکنیم و اگر این رادار نیز دچار اخلال شود ما رادار ثامن را داریم.

وی در خصوص شنود الکترونیکی نیز گفت: ما در بخش شنود الکترونیکی سامانهای کمنظیر در منطقه را گسترش داده و نتایج خوبی گرفتهایم.

اسماعیلی هم چنین به موضوع دیدبانهای هوایی اشاره کرد و افزود: در این بخش علاوه برگسترش دیدبانیهای سیار، سامانه راصد ۳۲ را نیز در اختیار دیدبانهای خود گذاشتهایم.

فرمانده قرارگاه پدافند ارتش تصریح کرد: با بهکارگیری این سامانه هوشمند، دیدبان بدون اینکه نیازی به برقراری ارتباط با مرکز کنترل داشته باشد، اطلاعاتش را از طریق رادیو و دیتا به اولین مرکز فرماندهی و کنترل ارسال میکند. این اطلاعات شامل سرعت، تعداد و سمت عبور است.

وی ادامه داد: در حقیقت تردید ما با استفاده از راصد ۳۲ مثل یک رادار عمل میکند که حداقل ۵ ناتیکال مایل و حداکثر ۱۰ ناتیکال مایل را میتوان پوشش کشف و شناسایی داشته باشد.

امیر اسماعیلی در ادامه این گفتکو افزود: در بخش درگیری و انهدام، سامانه موشکی مرصاد با موشک شلمچه انجام میشود. موشک شلمچه یک موشک بومی و دارای برد متوسط است.

وی افزود: از جمله تجهیزاتی که ما در رزمایش به کار میگیریم سامانههای متعدد توپخانهای با رادار و بدون رادار هستند که وظیفه درگیری با هواپیماهای بدون سرنشین را دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: سامانههای توپخانهای توامان برای نیروهای دریای، زمینی و پدافند هوایی تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با هم به اجرای آتش میپردازند.

وی با اشاره به حضور دیدبانهای پدافند ارتش، بسیج و سپاه در رزمایش گسترده محمد رسولالله (ص) گفت: دراین رزمایش از سامانههای پدافند هوایی موشکی اچ کیو سپاه نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ش. ش

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد طهماسبی
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
با سلام
به نظرم راداری یا گیرنده بسازید تا تمامی اختلالات میدان نبرد را به خود جذب کند
نظر دیگه ام اینکه ناو قایق تندرو بر بسازید که اگه هم به ناو آسیب رسید قایق ها ماموریت را انجام دهد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار