نبویان در گفتگو با «دفاع پرس»:

امید بستن به کمک های دشمن نقطه خیالی در مذاکرات است

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: نقطه خیالی امید بستن به دست دشمن است و نقطه واقعی امید بستن به دست مردم در درون کشور است که متأسفانه برخی از افراد در کشور به این مسأله توجه نمی کنند.
کد خبر: ۳۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ - 17January 2015

امید بستن به کمک های دشمن نقطه خیالی در مذاکرات است

حجت الاسلام سید محمود نبویان، نمانیده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: هر زمانی که از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با کشورهای 1+5 در رابطه با این که چرا با این کشورها مذاکره می کنید سوال می کنیم اعضای تیم بیان می کنند که به دلیل این که تحریم امروز به گلوی ملت ایران رسیده است  و تحریم پدر همه را در آورده است.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ایران از سوی آمریکا و غرب تحریم شده است، افزود: با توجه به این که آمریکا بر گلوی ملت نشسته و با چاقویی که در دست گرفته و می خواهد گلوی ملت را ببرد، حال اعضای تیم مذاکره کننده ایران می خواهند با این کشور وارد مذاکره شوند، آیا این رفتار درست و عاقلانه است؟ و حتی در قرآن کریم نیز خدا می فرماید: اگر یک وقتی این کشورهای قدرتمند با دیگر کشورها وارد مذاکره می شوند باید بدانند که از روی ضعف آنها است و کشورهای قدرتمند هیچ گاه پیمان دوستی با ملت ها را رعایت نخواهند کرد.  

این نماینده مردم در مجلس در ادامه به قرار داد صدا و سیمای ایران برای پخش برنامه های صدا وسیما از ماهواره برخی کشورها اشاره کرد و اظهار داشت: اما این کشورها یک جانبه، پخش ماهواره ای صدا و سیما را از ماهواره های خود قطع کرده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اگر کشورهای قدرتمند بر سر میز مذاکره حاضر شده اند از سر ضعفشان است.

نبویان تصریح کرد: در لبنان همه می دانند که حزب الله اسرائیل را در نبردها با شکست مواجه کرده است و این در حالی بود که آمریکا پشت سر اسرائیل بود و ایران در پشت سر حزب الله قرار گرفته بود اما آیا در این نبردها ایران پیروز نبردها بود یا آمریکا؟ و حتی همه می دانند در سوریه نیز تمامی کشورها دور هم جمع شدند تا رژیم سوریه را با سقوط مواجه کنند و در این کشور نیز این ایران بود که به کمک ارتش سوریه در آمد و در سوریه نیز ملاحظه کردیم که در این کشور نیز این ایران بود که در مقابل این همه کشور پیروز از میدان بیرون آمد.

وی با تأکید بر این مطلب که آمریکا در سوریه، لبنان، بحرین، و عراق از ایران شسکت خورده است، گفت: به دلیل این که آمریکا می داند امروز این ایران است که کدخدای منطقه است لذا از سر ضعف خود با ایران وارد مذاکره شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده اند: متاسفانه عده ای معتقدند اگر ایران با آمریکا مذاکره کند مشکلات ایران حل خواهد شد اشاره کرد و اظهار داشت: بعد مذاکرات همین افرادی که چنین معتقد بودند که ایران با ایجاد رابطه با آمریکا مشکلاتشان حل می شود، متوجه این موضوع شدند که آمریکا نه تنها تحریم ها علیه ایران را ملغی نکرد بلکه با تدوین و تصویب تحریم های جدید تحریم های گذشته را نیز تشدید کرده است.

وی نقطه خیالی را امید بستن به دست دشمن برشمرد و اذعان داشت: نقطه واقعی امید بستن به دست مردم در درون کشور است که متأسفانه برخی از افراد در کشور به این مسأله توجه نمی کنند.

نماینده مردم تهران در ادامه در خصوص کم کردن مانور قدرت دشمن علیه ایران، بیان کرد: شناسایی راههای محورهای قدرت دشمن یکی از راهها است و برای مقابله با آن لازم است مسئولان نظام برنامه ریزیهای دقیقی داشته باشند.

نبویان در ادامه با تأکید بر این مطلب که آمریکا برای اینکه دیگر کشورها را در منطقه به هراس و وحشت بیاندازد از اسرائیل بهره می گیرد گفت: شکست اسرائیل یکی دیگر از اقداماتی است که می توان جلوی مانور قدرت دشمن را گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار