مهدی فضایلی در گفتگوی «دفاع پرس»:

همه تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همه تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود و اگر قرار باشد ما تنها امتیاز بدهیم و تیم مذاکره کننده غربی هر روز بر جمهوری اسلامی غالب شود، نمی‌توان توافق خوبی را از این مذاکرات انتظار داشت.
کد خبر: ۴۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ - 10March 2015

همه تحریم‌ها باید به صورت یکجا لغو شود

مهدی فضایلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس، پیرامون آینده نگری مذاکرات ایران و گروه 1+5 با توجه به اینکه وزیر امورخارجه کشورمان "ظریف" احتمال موفقیت در این دور مذاکرات را بیش از شکست می داند ولی رئیس جمهور آمریکا "اوباما" از تعلیق ده ساله با ایران صحبت کرده است، گفت: بستگی دارد چه توافقی میان این دو تیم مذاکره کننده شکل بگیرد، اگر توافقی باشد که منافع جمهوری اسلامی ایران را به طور کامل و صحیح در بر بگیرد، رسیدن به توافق برای طرف غربی دشوار است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده غربی نشان داده است که حاضر نیست به هیچ نحوی حقوق حقه جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد و به هر طریقی تلاش میکند تا با زیاده خواهی توافقی را محقق کند که منافع مردم و کشور ما در آن تضییع شود و اگر این توافق را نپذیریم که هرگز هم نخواهیم پذیرفت، مذاکرات آینده روشنی نخواهد داشت و دسترسی به توافق سخت خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی توافق خوب را مطابق معاهده NPT دانست و اظهار داشت: توافق خوب که از سوی مقام معظم رهبری به درستی مختصات و ویژگیهای آن بیان شده است، توافقی است که مطابق معاهده NPT"" به رسمیت شناخته شود و کشور ما همچون دیگر کشورها حقوق حقه اش به رسمیت شناخته شود، نه اینکه به صورت یک استثنا با ایران رفتار شود.

فضایلی افزود: همه تحریمها باید به صورت یکجا لغو شود و اگر قرار باشد ما تنها امتیاز بدهیم و تیم مذاکره کننده غربی هر روز بر جمهوری اسلامی غالب شود، نمیتوان توافق خوبی را از این مذاکرات انتظارداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار