اعتراف سناتورهای جمهوری‌خواه:

نوشتن نامه سرگشاده به ایران یک ایده احمقانه بود

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره که نامه هشدارآمیز به ایران را امضا کرده بودند، اعتراف کردند که نوشتن این نامه یک ایده احمقانه بود.
کد خبر: ۴۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 11March 2015

نوشتن نامه سرگشاده به ایران یک ایده احمقانه بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، یک روز بعد از انتشار نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه آمریکا به ایران، برخی از جمهوریخواهانی که این نامه را به امضا درآورده بودند اعتراف کردند که نوشتن این نامه یک ایده احمقانه بود.

به گزارش روزنامه «دیلیبیست»، اوایل هفته جاری، 47 نفر از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا نامه سرگشادهای به دولت ایران نوشتند و هشدار دادند که هرگونه توافق هستهای که با آمریکا به امضا درآورند، تنها تا پایان دوران ریاستجمهوری «باراک اوباما» معتبر است و رئیسجمهور بعدی آمریکا میتواند آن را ابطال کند.

با اینحال در بین همین جمهوریخواهانی که این نامه را به امضا درآوردهاند، این بیم و هراس به وجود آمده است که این نامه، تعصبات حزبی را وارد مذاکرات هستهای ایران کند و موضوع را از محتوای توافق به تلاش غیرعادلانه جمهوریخواهان برای رئیسجمهور آمریکا تغییر مسیر میدهد.

یکی از مشاوران جمهوری خواه سنا که رئیس وی این نامه را به امضا درآورد، میگوید: قبل از مطرح شدن این نامه، بحث ملی درباره سخنرانی نتانیاهو و اینکه چگونه مذاکرات اوباما با ایران به سوی یک توافق هولناک حرکت میکند که در نهایت میتواند به امنیت ملی آمریکا لطمه وارد کند، متمرکز بود اما در حال حاضر، دولت اوباما و دو حزب کنگره تلاش میکنند تا مذاکرات را از سیاست به سوی یک دعوای شدید سیاسی بر سر امتیازات ریاستجمهوری و کنگره منحرف کنند.

طبق این گزارش، در بین جمهوریخواهانی که حاضر به امضای این نامه نشد، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا است که با دموکراتها در خصوص لایحه ضدایرانی همکاری میکند و اعلام کرد در حال انجام تلاشهای دو حزبی علیه ایران هستند که احتمال موفقیت آن زیاد است.

نامه این سناتورهای جمهوریخواه، انتقادات زیادی را در داخل آمریکا و ایران به همراه داشت به طوریکه «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا آن را مضحک دانست و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تأکید کرد که این نامه ارزش حقوقی ندارد و یک ترفند تبلیغاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار