رئیس سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با «دفاع پرس»:

سیاست خارجی مد نظر ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است

ودود حیدری گفت: سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است. آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر دست از پا خطا کنند، نه فقط از ایران اسلامی بلکه از کل منطقه به سوی آنها شلیک خواهد شد لذا تهدیدات آنها پوشالی است.
کد خبر: ۴۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ - 09March 2015

سیاست خارجی مد نظر ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است

ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفوگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس، در واکنش به تهدید نظامی "جان کری" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی که مذاکرات ایران و گروه 1+5 همچنان در حال انجام است گفت: مذاکرات هستهای ایران و پنج کشور غربی چند سالی است که در جریان است و این اولین باری است که مقامات آمریکایی در خلال مذاکرات به شکل پیشدستانه، ایران را تهدید به حمله نظامی میکنند.

وی موضع مسئولان آمریکایی را دلیل ضعف تیم مذاکره کننده در نشستهای هستهای دانست و تاکید کرد: روند مذاکرات هستهای در دولت، روندی غلط و منحرف داشته است و این دولت در مذاکرات همراه با دست برتر نبوده و با موضع ضعف و کوتاه آمدنهای بیش از حد بوده است که مقامات آمریکایی به خود اجازه می دهند در حالی که هنوز روال مذاکرات جاری است، کشورمان را تهدید نظامی کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: آمریکاییها خوب میدانند امکان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را ندارند چرا که عظمت و اقتدار قوای مسلح ایران در دنیا امروز تثبیت شده است ولی باید تیم مذاکره کننده پاسخگو باشد که چه موضعی در مذاکرات گرفته است، که تا این حد زمینه را باز کرده برای جسارت کشورهای غربی به ایران.

حیدری دولت یازدهم را به مطالعه مجدد سیاستهای خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت توصیه کرد و بیان داشت: سیاست خارجی که مد نظر جمهوری اسلامی است زیر نظر این سه اصل اساسی است و اینکه این مبنا تا چه حد در مذاکرات رعایت شده است؟ و اگر رعایت نشده است باید پاسخگوی مردم باشند.

وی پیش بینی خوشبینانهای برای مذاکرات ترسیم نکرد و تصریح کرد: امروز دستهای پشتیبان ایران در یمن و عراق و اقصی نقاط منطقه گسترده شده است و آمریکاییها میدانند که اگر دست از پا خطا کنند، نه فقط از ایران اسلامی بلکه از کل منطقه به سوی آنها شلیک خواهد شد لذا تهدیدات آنها پوشالی است و با اقتدار جمهوری اسلامی باید در این مذاکرات حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها