مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در گفتگو با «دفاع پرس»:

ایران نباید بازار محصولات جهانی شود/ لازمه توسعه اقتصاد، سیاست گذاری صحیح است

حسین علایی گفت: علاوه بر اینکه باید محصولات کشورمان در بسیاری از کشورها حضور داشته باشد، ایران هم نباید بازار محصولات جهانی شود.
کد خبر: ۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ - 27January 2015

ایران نباید بازار محصولات جهانی شود/ لازمه توسعه اقتصاد، سیاست گذاری صحیح است

حسین علایی مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در گفت و گو با خبرنگار گروه داخلی دفاع پرس درباره چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشورمان گفت: اقتصاد مهم ترین موضوع ملی و حکومتی است چون اگر اقتصاد ضعیف باشد قدرتی برای مقاومت و ایفا کردن نقش موثر در جامعه بین المللی باقی نمی ماند به همین خاطر یکی از اهداف تحریم ها تضعیف اقتصاد ملی کشورها است بنابر این توجه به تولید ملی و توسعه توان اقتصاد ملی در کشور، از اقدامات مهمی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از لازمه های توسعه توان ملی اقتصاد، سیاست گذاری صحیح است، افزود: البته در این حوزه امکان تعامل با کشورهایی که می توان با آنها تعامل برقرار کرد، بسیار حایز اهمیت است چون اقتصاد جریانی پیوسته است و نمی شود اقتصاد کشوری را مجزا از اقتصاد دیگر کشورها طراحی کرد.

علایی با بیان اینکه یکی از راه های مقاوم شدن اقتصاد، توسعه بازارها است، ادامه داد: علاوه بر اینکه باید محصولات کشورمان در بسیاری از کشورها حضور داشته باشد، ایران هم نباید بازار محصولات جهانی شود به همین خاطر سیاست گذاری درستی که بتواند ارتباطات داخلی کشور با سایر کشورها در عرصه اقتصادی و سیاسی فراهم کند موجب مقاوم شدن و توسعه اقتصاد و پیشرفت کشور خواهد شد.

وی با ذکر مثالی بیان داشت: به عنوان مثال در حوزه هواپیمایی، امارات کشوری کوچک است که مسافری ندارد اما یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان و شرکت هواپیمایی بزرگ را ایجاد کرده به نحوی که بخشی از ظرفیت حمل مسافرایران را نیز انجام می دهد در حالی این ظرفیت در ایران بسیار بیشتر از چنین کشورهایی وجود دارد و می تواند این  نقش را برای منطقه ایفا کند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان یاد آور شد: بنابراین راه ایجاد اقتصاد مقاومتی توسعه بازارهای ایرانی در سایر کشورها است که این هم ممکن نمی شود مگر اینکه روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و سایر کشورها گسترش یابد.      

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها