سردار نقدی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج:

تجمع بزرگ گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجتماع ۵۰ هزار نفری فرماندهان بسیج در محضر رهبری در ابتدای هفته بسیج خبر داد و گفت: تجمع بزرگ گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) پنجم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 17November 2013

تجمع بزرگ گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پیش از ظهر امروز در نشستی درمرکز بسیج سازمان صدا و سیما، برنامههای هفته بسیج را تشریح کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشـت: مردم ما در سالهای دفاع مقدس و چندی پس از آن بسیج را به عنوان یک نهاد مردمی فعال در راستای آمادگی دفاعی و توان رزم میشناختند، اما در سالهای اخیر با برنامهریزیها و سازماندهیهای جدید، چهره جدیدی را از بسیج به جامعه و به دنیا ارائه کردهایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در جبهه جهاد فرهنگی، علمی، فنی و جهاد اقتصادی در حال فعالیت است، یادآور شد: بسیج در این زمینه برنامههای گستردهای را تدارک دیده و در این مسیر سازماندهی حلقههای تربیتی برای ارتقاء و تعالی اخلاق، معرفت و بصیرت از جمله اقدامات صورت گرفته است.

نقدی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در پایگاههای بسیج با رویکرد جدید و بدیع که اصلاحات اجتماعی اثربخشی را بر جای خواهد گذاشت، عملیاتی شده است، گفت: آثار خوب آن به زودی در جامعه نشان داده میشود.
 
وی با اشاره به سابقه بسیج در زمینه اختراعات، ابتکارات و کسب رتبههای برتر توسط بسیجیان در کنکور ورودی دانشگاهها و در عرصه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بسیج به شکل گستردهای در این عرصهها وارد عمل شده است، به طوری که امروز شاهد جلوههای جدیدی در بسیج هستیم که باید معرفی و شناخته شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هفته بسیج امسال با اجتماع ۵۰ هزار نفری فرماندهان بسیج سراسر کشور در محضر امام خامنهای آغاز میشود و بسیجیان تجدید بیعت عاشورایی خود را با رهبر انقلاب با عنوان پرچمداران تمدن اسلامی خواهند داشت.

نقدی به شعار هفته بسیج اشاره کرد و گفت: «بسیج پیشتاز حماسه و خدمت» شعار امسال هفته بسیج است که از روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور آغاز میشود.

وی با اشاره به شعار روزهای مختلف هفته بسیج، خاطرنشان کرد: اولین روز بسیج با شعار «بسیج، ایثار و شهادت» با برنامههایی از جمله ملاقات با علمای بلاد و مراجع تقلید و عطرافشانی مزار شهدا در سراسر کشور برگزار میشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: نفرات برتر کنکور در سالهای اخیر با خانواده شهید "احمدی روشن" در این روز دیدار خواهند داشت.

نقدی با بیان اینکه شعار روز دوم هفته بسیج، «ولایت و انتظار است»، افزود: در این روز برنامه میقات صالحین با حضور بسیجیان در مصلای نماز جمعه شهرهای مختلف برگزار شده و فرماندهان بسیج شهرها در سخنرانیهای پیش از خطبه نمازهای جمعه کشور، اهداف و دستاوردهای بسیج را تشریح میکنند.

وی «بسیج، خلاقیت و پیشرفت» را شعار سومین روز بسیج در روز دوم آذر دانست و خاطرنشان کرد: در این روز علاوه بر اجتماعات بسیجیان دانشآموز و دانشجو در دانشگاههای مختلف، افتتاح همزمان ۱۰۰۰ سالن ورزشی را که طی یک سال اخیر احداث شدهاند، را خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برنامههای روز چهارم هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکشنبه سوم آذر و روز سوم هفته بسیج با شعار «بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی» که در این روز در همایشی از پیشتازان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امام صادق (ع) تقدیر میشود و همچنین انتخاب کتاب مقاومت ۲ سالانه جایزه ادبی شهید آوینی نیز در این روز معرفی و قدردانی خواهد شد.

نقدی به برنامههای پنجمین روز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: چهارم آذر به عنوان پنجمین روز بسیج با عنوان «بسیج، خانواده و سبک زندگی» که با توجه به نقشآفرینی ارزشمند زنان بسیجی در دفاعمقدس، همایش زنان اسوه را در سراسر کشور و تهران برگزار خواهیم داشت و افتتاح ۵۰۰ مهد قرآنی در مساجد کشور را نیز در کنار برنامههای دیگر برگزار میکنیم.

وی با بیان اینکه روز سهشنبه پنجم آذر که با عنوان «روز بسیج» نامگذاری شده است، برنامههایی متناسب با شعار این روز که «بسیج، استکبارستیزی و مقاومت» است، برگزار خواهد شد و تجمع بزرگ گردانهای عاشورا و الزهرا (س) در سراسر کشور برگزار میشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روز چهارشنبه ششم آذرماه با شعار «بسیج، امر به معروف و نهی از منکر» است، گفت: در این روز علاوه بر تبیین رویکرد بسیج در امر به معروف سومین جشنواره هنر مقاومت با حضور آثار برتر هنری و همایش پیشتازان حجاب برتر با حضور بانوان پیشگام در امر حجاب و عفاف را برگزار میکنیم.

نقدی در ادامه سخنان خود با اشاره به جزئیات بیشتری از برنامههای بسیج، از ایجاد ۲۵ بیمارستان صحرایی و ثابت در طول هفته بسیج در مناطق محروم خبر داد و افزود: با اعزام گروههای تخصصی پزشکی به این بیمارستانها در هفته بسیج به مردم مختلف کشور در مناطق محروم خدمات ارائه میدهند که ۲۰ تیم تخصصی و ۵۴۰ تیم بهداشتی از جمله تیمهای اعزام شونده به مناطق محروم خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ابتکارات و خلاقیتها در دومین روز هفته بسیج گفت: دیدار با اعضای حلقه صالحین در حضور خانوادههای آنان و افتتاح دانشکده حضرت زینت (س) مخصوص خواهران بسیجی برای ارتقای علمی و معرفی آنها در کنار همایش رجعت به حجاب برتر که با حضور هزاران نفر از بانوانی که این حجاب را برای خود برگزیدند در ۳۱ استان کشور از دیگر برنامههای این هفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برگزاری جشنواره کتاب مقاومت شهید آوینی با حضور ۴۸۵ عنوان کتاب خبر داد و تاکید کرد: موضوع این جشنواره دوسالانه مقاومت است که آثاری از داخل و آثاری از خارج از کشور به مرحله نهایی آن راه یافتهاند.

نقدی همچنین از افتتاح ۴۱۲ پروژه عمرانی در جهت محرومیتزدایی در مناطق محروم نیز توسط بسیجیان طی این هفته خبر داد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار