سرلشکر فیروزآبادی:

اگر بسیج نباشد انسان‌های دنیاطلب میدان‌دار می‌شوند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نبود بسیج را عامل قدرت یافتن حاکمیت دنیاطلبان و هواپرستان در جامعه دانست و گفت: اگر بسیج نباشد امر به معروف و نهی از منکر، ترویج اخلاق و تکیه بر ارزش‌ها هم نیست و در نتیجه انسان‌های دنیاطلب و هواپرست میدان‌دار می‌شوند و بعد معلوم نیست که چه بر سر جامعه می‌آید.
کد خبر: ۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱ - 19November 2013

اگر بسیج نباشد انسان‌های دنیاطلب میدان‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در مراسمی که صبح امروز با حضور فرماندهان عالیرتبه نظامی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار داشت: امروز عضویت در بسیج، پیوستن به اردوگاه حضرت سیدالشهداء(ع) است.

وی افزود: رهبر عزیز ما هم فرمودهاند که همه ملت ما بسیجی هستند. پس ما برای رفتن و پیوستن به بسیج تبلیغ نمیکنیم، بلکه ما برای ارتقای روحیه بسیجی در ملت تبلیغ میکنیم.
 
فیروزآبادی ادامه داد: من دو دسته عوامل را عرض میکنم که این دو دسته عوامل با وجود بسیج، برکاتی برای انقلاب هستند و بعد آسیبهای ناشی از ضعف بسیج را عرض خواهم کرد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بنابراین از جمع این دو دسته باید به این نتیجه رسید که ما باید کیفیت بسیج را ارتقاء بدهیم و باید به ملت ایران که بدنه بسیج را تشکیل میدهد پرداخته شود.
 
فیروزآبادی تصریح کرد: ویژگیهای بسیج که موجب برکت برای جامعه اسلامی میشود. اول مسئله ولایتمداری است، یعنی مملکت ما مملکت ولایت فقیه است؛ قانون اساسی ما قانون اساسی ولایت فقیه است و مکتب ما مکتب امامت است. اولین برکت بسیج این است که انسان به تکلیف ولایتمداری عمل میکند.
 
وی ادامه داد: برکت دوم، بصیرت و صبر است نام بسیج گویای این امر است که اقشار جامعه باید بصیرت پیدا کنند و با تکیه بر بصیرت، صبور و مقاوم باشند. این از مسائل امنیت ملی است.
 
عضو شواری عالی امنیت ملی گفت: سوم، بهرهگیری از قرآن و اهل بیت (ع) است. بسیج کار فرهنگی میکند. کار فرهنگی آن هم در رابطه با قرآن، ولایت اهل بیت است که سفارش پیامبر اکرم است و این سبب میشود که مکتب در روح جامعه از طریق سرچشمههای اصلی آن یعنی قرآن و اهل بیت (ع) نفوذ کند. برکت چهارم، قانونگرایی است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ادامه داد: بسیج هر فرد ایرانی را به عنوان حامی انقلاب و قانون اساسی و قوای سه گانه کشور تربیت میکند. بنابراین، بسیجیها قانونگرا هستند و به اجرای قانون کمک و قانونگرایی را در کشور ترویج میکند در اقصی نقاط کشور که مراجع قانونی دیگری وجود ندارد، فقط بسیجیها قانون را ترویج میکنند.
 
فیروزآبادی ویژگی دیگر بسیج را کمک به حضور مردم در صحنه عنوان کرد و افزود: بسیجیها خادم مردم در مراسم مختلف انقلابی و مذهبی هستند و ویژگی دیگر آنها تقویت و حمایت از نیروهای انتظامی و نظامی است. یعنی بسیج ولایتمدار، دیندار، قرآنشناس و اهل بیتشناس، دارای رفتار قانونی و حاضر در همه صحنهها و خدمتگزار مردم است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همانطور که رهبر عزیزمان فرمودهاند اگر بسیج، حامی ارتش و سپاه نبود، ما در جنگ به جایی نمیرسیدیم. بسیج قدرت نیروی انتظامی و سپاه و نیروهای مسلح را چندین برابر افزایش میدهد. اینها همه برکات بسیج هستند. یکی از راهبردهای امام این همه برکت برای جامعه به ارمغان آورده است و اینها همه پایههای امنیت ملی هستند.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص آسیبهای بسیج گفت:  اگر بسیج ضعیف بشود، آسیبهایی به دنبال آن خواهد بود که یکی از آنها امیدواری دشمن و افزایش توطئه علیه جامعه و نظام اسلامی است.
 
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: اگر بسیج ضعیف بشود، دشمن گستاخ میشود و توطئه افزایش پیدا میکند؛ مزاحمت برای مردم زیاد میشود. این آسیبهای بسیار قابل توجهی است.
 
وی فریب و گمراهی عدهای از مردم را یکی دیگر از آسیبهای تضعیف بسیج برشمرد و ادامه داد: اگر بسیجیها که دائم در سر کلاسهای افراد صالح هستند و آموزش میبینند و با قرآن و عترت و قانون آشنا میشوند و در سطح جامعه، در مدرسه، در مزرعه، در کارخانه، در دانشگاه، در سازمانها حضور دارند، جلوی گمراهی اطرافیان خود را میگیرند. آنها به پرسشهای مردم پاسخ میگویند و از گمراهی آنها جلوگیری میکنند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی دیگر از آثار مخرب تضعیف بسیج، ایجاد تردید در دین برخی از مردم است، افزود: بسیجیها که با قرآن و اهل بیت و با اصول دین و انقلاب آشنا میشوند، به اطرافیانشان هم در امور دینی کمک میکنند تا دچار تردید نشوند. هر کدام از این موارد، خطر بزرگی است که با بسیج جلوی آن گرفته میشود.
 
فیروزآبادی تصریح کرد: هرج و مرج و بیثباتی اجتماعی از دیگر اثار تضعیف بسیج خواهد بود. اگر بسیج تضعیف و به حاشیه رانده بشود، در جامعه هرج و مرج و ناامنی پیدا میشود. چرا که آثار کنترلی بسیج، جلوگیری از انحراف سیاسی و دینی و تبلیغ دین و ارزشهای انقلاب به حاشیه رانده میشود و در نتیجه هرج و مرج ایجاد میشود و زمینه کار دشمن فراهم میشود.
 
وی ادامه داد: با نبود بسیج حاکمیت دنیاطلبان و هواپرستان در جامعه قدرت میگیرد. اگر بسیج نباشد امر به معروف و نهی از منکر هم نیست، ترویج اخلاق هم نیست، تکیه به ارزشها هم نیست و در نتیجه انسانهای دنیاطلب و هواپرست میداندار میشوند و بعد معلوم نیست که چه بر سر جامعه میآید.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:ضربه به حیثیت افراد و نظام اسلامی از دیگر پیامدهای تضعیف بسیج است. یعنی نه دیگر انسانها امنیت اجتماعی و سیاسی دارند و نه نظام. پس، راهبرد تشکیل بسیج که فرمان آن توسط رهبر کبیر انقلاب صادر شده است، چه برکات فراوانی برای راهبرد امنیت ملی دارد و در عین حال از چه آسیبها و خطراتی در کشور جلوگیری میکند.
 
فیروزآبادی با بیان اینکه وجود بسیج بسیار مهم است، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد بسیج هم هست. همه ما بسیجی، عضو بسیج و خدمتگزار سازمان بسیج هستیم. همه ما باید در جهت تقویت نیروی بسیج کار کنیم. فرماندهان همه باید در تقویت بسیج تلاش کنند. این فرمان رهبر عزیز است. بنابراین در ستاد کل همه باید به امور بسیج رسیدگی کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما یک معاونت بسیج ایجاد کردهایم که کارهای سایر برادران را پیگیری کند و یک بابی باشد برای ورود بسیج به ستاد کل، البته همه کارهای بسیج در معاونت بسیج انجام نمیگیرد. معاونت بسیج، معاونت هماهنگکننده امور بسیج در ستاد کل است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار