سرلشکر بسیجی دکتر فیروز آبادی:

امروز عضویت در بسیج، پیوستن به اردوگاه حضرت سید الشهدا(ع) است

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: امروز حجاب و عفاف در جهان سنبل اسلام و مقاومت در برابر استکبار جهانی است.
کد خبر: ۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹ - 22November 2013

امروز عضویت در بسیج، پیوستن به اردوگاه حضرت سید الشهدا(ع) است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته بسیج برگزارشد، با اشاره به برکات راهبردی بسیج و آسیب های عدم توجه به آن اظهار داشت: امروز عضویت در بسیج، پیوستن به اردوگاه حضرت سیدالشهداء است. رهبر عزیز ما هم فرمودند که همه ملت ما بسیجی هستند؛ پس ما برای رفتن و پیوستن به بسیج تبلیغ نمی کنیم، بلکه ما برای ارتقاء روحیه بسیجی در ملت تبلیغ می کنیم.

وی افزود: اولین برکت بسیج این است که انسان به تکلیف ولایتمداری عمل می کند. برکت دوم – بصیرت و صبر است، نام بسیج گویای این امر است که اقشار جامعه باید بصیرت پیدا کنند و با تکیه بر بصیرت، صبور و مقاوم باشند. سوم – بهره گیری از قرآن و اهل بیت (ع) است. بسیج کار فرهنگی می کند آن هم در رابطه با قرآن و ولایت اهل بیت است که سفارش پیامبر اکرم (ص) است و این سبب می شود که مکتب در روح جامعه از طریق سرچشمه های اصلی آن یعنی قرآن و اهل بیت (ع) نفوذ کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برکت چهارم – قانون گرایی است. بسیج، هر فرد ایرانی را به عنوان حامی انقلاب و قانون اساسی و قوای سه گانه کشور تربیت می کند. بنابراین بسیجی ها قانون گرا هستند و به اجرای قانون کمک و قانون گرایی را درکشور ترویج می کنند. پنجم – در اقصی نقاط کشور که مراجع قانونی دیگری وجود ندارد فقط بسیجی ها قانون را ترویج می کنند. ششم – کمک به حضور مردم در صحنه است. بسیجی ها خادم مردم در مقاطع مختلف انقلاب و اسلام هستند. هفتم – تقویت و حمایت از نیروهای انتظامی و نظامی است. یعنی بسیج ولایتمدار، دیندار، قرآن شناس و اهل بیت شناس، دارای رفتار قانونی و حاضر در همه صحنه ها است. همان طور که رهبر عزیزمان فرموه اند اگر بسیج، حامی ارتش و سپاه نبود ما در جنگ به جایی نمی رسیدیم. بسیج قدرت نیروی انتظامی و سپاه و نیروهای مسلح را چندین برابر افزایش می دهد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص آسیب های بسیج گفت: اگر بسیج ضعیف بشود دشمن گستاخ می شود و توطئه افزایش پیدا می کند، مزاحمت برای مردم زیاد می شود. دوم، فریب و گمراهی عده ای از مردم، بسیجی ها که دائم در سر کلاس های افراد صالح هستند و آموزش می بینند و با قرآن و عترت و قانون آشنا می شوند و در سطح جامعه، در مدرسه، در مزرعه، در کارخانه، در دانشگاه، در سازمان ها حضور دارند، جلوی گمراهی اطرافیان خود را می گیرند . آنها به پرسش های مردم پاسخ می گویند و از گمراهی آنها جلوگیری می کنند.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: سوم – ایجاد تردید در دین برخی از مردم – بسیجی ها به اطرافیانشان هم در امور دینی کمک می کنند تا دچار تردید نشوند. هر کدام از این موارد، خطر بزرگی است که با بسیج جلوی آن گرفته می شود . چهارم – هرج و مرج و بی ثباتی اجتماعی، اگر بسیج تضعیف و به حاشیه رانده بشود، در جامعه هرج و مرج و ناامنی ایجاد می شود و زمینه کار دشمن فراهم می گردد. پنجم – با نبود بسیج حاکمیت دنیا طلبان و هواپرستان در جامعه قدرت می گیرد . ششم– ضربه به حیثیت افراد و نظام اسلامی است، یعنی دیگر نه انسانها امنیت اجتماعی و سیاسی دارند و نه نظام ، پس راهبرد تشکیل بسیج که فرمان آن توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ( ره) صادر شده است، برکات فراوانی برای راهبرد امنیت ملی دارد و در عین حال از چه آسیب ها و خطراتی در کشور جلوگیری می کند.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح ستاد بسیج هم هست. همه ما بسیجی و خدمتگذار سازمان بسیج هستیم. همه ما باید در جهت تقویت نیروی بسیج کار کنیم. فرماندهان، همه باید در تقویت بسیج تلاش کنند. این فرمان رهبر عزیز است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عفاف و حجاب و این موضوع که امروز حجاب و عفاف در جهان سنبل اسلام و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، گفت: امروز در جهان حجاب و عفاف، سمبل اسلام و مقاومت در برابر استکبار جهانی است و از عنوان صرفا یک پوشش برای زنان مسلمان خارج شده و به صورت یک سنبل اسلام خواهی و مقابله با غرب در آمده است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ماهواره ها و رادیوهای بیگانه و ضد انقلاب و همدستانشان در داخل کشور از تذکر بجای ریاست جمهوری اسلامی محبوب در مسئولیت پذیری دولت  برای ترویج حجاب و عفاف در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امین ناجا، استفاده ابزاری کردند و به خیال اینکه دست نیروی انتظامی بسته شده است، ذوق زده شدند، بنده عرض می کنم که ضد انقلاب از واگذاری اجرای طرح حجاب و عفاف به وزارت کشور خیلی ذوق زده نشود . این مسئله چهار وجه دارد: اول – به طورعام حجاب و عفاف دروهله اول مسئله امنیتی نیست بلکه مسئله اجتماعی و انتظامی است. وزارت کشور به عنوان مسئول امور داخلی کشور و امور فرهنگی، اجتماعی و انتظامی وظیفه دارد این تدبیر مقام محترم رئیس جمهور را در دولت نهادینه و دنبال کند. ما هم خوشحالیم که همه ارکان دولت در مسئله اساسی حجاب و عفاف در جامعه اسلامی وارد شوند. اما در وهله دوم در مسائل اجتماعی اگر بی نظمی ایجاد شود نیروی انتظامی به صرف قانون باید وارد عمل شود چرا که مسئول ایجاد نظم و انضباط در جامعه است.

وی افزود: البته کار نیروی انتظامی "تحت کنترل وزیر کشور" به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است. در وهله سوم، اگر زمانی مانند زمان فتنه 88، بی حجابی و بی عفتی با هدایت شبکه های ماهواره ای و ضد انقلاب و به صورت سازمان یافته به منظور مخدوش کردن چهره انقلاب صورت گیرد در این حالت موضوع امنیتی می شود و نهادهای امنیتی باید به وظیفه خود عمل کنند و با فعالیت های سازمان یافته ضد انقلاب برخورد کنند. مرحله چهارم، اگر با اقدامات فرهنگی اجتماعی و نهاد قدسی امربه معروف و نهی از منکرهم نتوان نتیجه گرفت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید مطابق قانون وارد بشوند و برخورد کنند. بنابراین مسئله حجاب و عفاف یک مسئله دقیق و همه جانبه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار