یادداشت؛

بسیج آرمان‌گرا و بسیجی آرمانی/ احمدی‌روشن ها پیشرو در مسیر تعالی کشور

بسیج ریشه در انقلاب مردم ایران و در نهاد ملت ایران دارد و به معنای حقیقی کلمه از قلوب مردم ستمدیده ایران برآمد تا با حضور خود در کشوری که خود را فدایی سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) می‌داند راه را برای دستیابی جامعه به آرمان‌های اسلام و امام امت در مسیر تعالی ابدی، هموار کند.
کد خبر: ۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵ - 22November 2013

بسیج آرمان‌گرا و بسیجی آرمانی/ احمدی‌روشن ها پیشرو در مسیر تعالی کشور

خبرگزاری دفاع مقدس- عقیل توحیدیان: شجره طیبه بسیج از ابتدای تشکیل به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بر اساس آرمانهای اعتقادی سیاسی اسلام برنامههای خود را پی گرفت.

نهال نوپایی که امام خمینی(ره) با تمام وجود به ارکان آن که همان مردم هستند اعتقاد و اعتماد قلبی داشت امروز به عنوان یک سازمان پیشرو در اعتلای آرمانهای امام و شهدا که همان اعتلای اسلام حقیقی است به تحقق این آرمانها میاندیشند.

اندیشههایی که برآمده از تفکر ولایی و با پشتوانه دینی و اعتقادی اسلام ناب در راه اعتلای ایران اسلامی در عرصههای مهم دوران پس از انقلاب تاکنون به کار گرفته شدهاند.

سالها ظلم و لاابالیگری طاغوت و حمایت استکبار ازآن، مردم ایران را به انقلابی بودن سوق داد و در مرحله درخشان انقلاب مردم ایران، این پابرهنگان بودند که به ندای پیر جماران لبیک گفتند و خود و فرزندانشان را فدای حقیقت زنده انقلاب یعنی امام خمینی(ره) کردند.

همان پابرهنگانی که همیشه تاریخ زیر چرخهای استعمار و استکبار جهانی به رویای خود میاندیشیدند و آن رویا همان آزادی بود.

آزادی از بند استعمار و رهایی از بند ظالمان به نحوی که خودشان برای اموراتشان تصمیم بگیرند و به راحتی در فضایی مملو از نشاط با احیا کردن اعتقادات دینی همه ادیان الهی با آزادی کامل زندگی کنند.

بسیج ریشه در انقلاب مردم ایران و در نهاد ملت ایران دارد و به معنای حقیقی کلمه از قلوب مردم ستمدیده ایران برآمد تا با حضور خود در کشوری که خود را فدایی سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) میداند راه را برای دستیابی جامعه به آرمانهای اسلام و امام امت درمسیر تعالی ابدی، هموار نماید.

آن روزها که مردم ایران با روحیه بسیجی و همافزایی خالصانه با کمک یکدیگر با ظلم رژیم شاهنشاهی به مقابله و مبارزه میپرداختند جوانان آرمانگرایی پا به میدان مجاهدت گذاشتند تا همه وجود خود را وقف اسلام و آزادی مسلمانان از بند طاغوت نمایند؛ حال آنکه طاغوت تا بن دندان مسلح برای مقابله با حرکتهای انقلابی مردم ایران از هیچ جنایتی فروگذار نبود و بی هیچ ترسی اقدامات جنایتکارانه خود را ادامه میداد.

بسیج در سال ۱۳۵۸ به فرمان بزرگ مرد انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد تا مرهمی باشد بر زخمهای پیکره ایران اسلامی و نهالی طیبه و قابل اعتماد برای اعتلای همه ارزشهای انقلاب اسلامی در همه اعصار.

سالهای دفاع مقدس شاهد حماسهآفرینیها و رشادتهای بسیجیان سلحشور و جان برکف بود و ۸ سال دفاع مظلومانه در برابر جهان کفر و استکبار بزرگترین امتحان قرن گذشته برای این نسل ولایتمدار و شهادتطلب بود.

۸ سال دفاع جانانه در مقابل همه هجمههای فرهنگی و روانی در پشت جبهه و نیز هجمه مستقیم نظامی در جبهههای حق علیه باطل خود نشان از ثابتقدم بودن بسیج و بسیجیان در راه صیانت و تلاش برای اعتلای آرمانهای بلند امام راحل و نیز تحقق بخشیدن به همه احکام اسلام و منویات ولایت فقیه زمان خود داشت.

بسیج، این شجره طیبه که با همه وجود کمر همت خود را بر جهاد فی سبیل الله بسته است امروز با حضور بسیجیان آرمانگرا که نه از جنس آرمانگرایی غربی، بلکه از جنس آرمانگرایی ولایی هستند نقش مهمتری را در کشور اسلامی ایران ایفا میکند.

"بسیجی باید در وسط میدان باشد" جملهای است که خود به تنهایی یک اقیانوس بیکران از مفاهیم علمی و عملی است. این که بسیجی باید در وسط میدان باشد یعنی بسیجی باید با توجه به همان آرمانهای امام راحل (ره) و نیز آرمانهای انقلاب که امروز بر پایه دین مبین اسلام و توسط مقام معظم رهبری (مدظله) ترسیم میشود به ارائه راهکارهای مناسب برای تحقق جامعه اسلامی و تحقق رسالت اسلام در دنیا بپردازد.

حضور بسیجی در وسط میدان یعنی هرکجا مشکلی برای مسلمانان و جامعه اسلامی بوجود آید بسیجی با همان روحیه بسیجی و جهادی خود گرهگشای این مشکلات باشد.

بسیجیان امروز با برنامهریزیهای انجام شده در ردههای مختلف سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اهداف متعالی خود به گروههای عظیم علمی، جهادی و تربیتی و دیگرعرصههای مورد نیازکشور تقسیم شدهاند و در عرصههای مختلف به نوآوری و تقویت داشتههای خود میپردازند و نمونههای بارز این بسیجیان افراد شاخصی مانند شهید بزرگوار "مصطفی احمدی روشن" (دانشمند هستهای  کشورمان) هستند که حتی با شهادت خود به تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کردهاند و این همان بسیج آرمانی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار