در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس مطرح شد

هشدار سردار نقدی به صهیونیست ها/ بسیج در حال تبیین راهکار تغییر رفتاری در سبک زندگی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در زمینه سبک زندگی می‌تواند فرهنگ ساز باشد و به راهکارهای مناسب و قطعی برسد و این دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲ - 22November 2013

هشدار سردار نقدی به صهیونیست ها/ بسیج در حال تبیین راهکار تغییر رفتاری در سبک زندگی است

سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به حضور بسیج در همه عرصه های مهم جامعه به نقش بسیج در ترویج سبک زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعتاً بسیج در دوران دفاع مقدس نوعی از سبک زندگی را ارائه کرده است که میتواند خیلی الهام بخش باشد و تفکر بسیجی نیز میتواند این سبک زندگی را ارتقا دهد. ما نیز در بسیج مستضعفین مشغول کار هستیم و از همان زمان که مقام معظم رهبری (مدظله) ضرورت پرداختن به سبک زندگی را متذکر شدند کارهایی را انجام دادهایم.

امسال نیز کارهای گذشته را فعالتر کرده و گروه های فکری زیادی در این رابطه در بسیج فعال شده اند و در حال تحقیق و بررسیهای لازم هستند، چرا که قرار نیست فقط قرائت شفاهی از سبک زندگی داشته باشیم و باید یک برنامه ای را شروع کنیم که باعث تغییر رفتار بشود و سختی کار دقیقاً همینجا است.

وی افزود: به طور مثال شما میخواهید یک اندیشه سیاسی و یا یک فکر اصولی و اعتقادی را به جامعه برسانید، اما اینجا شما میخواهید کاری کنید که منجر به تغییر رفتار بشود. کارگروههایی در بسیج وجود دارد که در حال کار کردن هستند تا ببینند که به چه ترتیبی باید تغییرات و تحول در سبک زندگی انجام بشود که منجر به تغییر رفتار شود.

سردار نقدی تاکید کرد: حتماً بسیج در این زمینه میتواند فرهنگ ساز باشد و به راهکارهای مناسب و قطعی برسد و این دور از انتظار نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در مورد تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه توسط بسیج گفت: ما یادواره و کنگره های شهدا را داریم و هرساله هزاران یادواره شهید را در سراسر کشور برگزار میکنیم. علاوه بر این که ما سالانه یک یا دو کنگره استانی و قشری را در ابعاد بسیار گسترده با تولید دهها اثر هنری و مکتوب و تصویری برگزار میکنیم و همچنین برنامه عظیم راهیان نور را هرساله در دستور کار دادیم و به هر نحو ممکن در تلاش هستیم تا با این روشها ارزشهای شهدا و روحیه ایثارگری را ترویج و حفظ کنیم؛ هرچند که در این راه هرچقدر تلاش کنیم آنقدر این معارف عظیم و گنجینهها گرانقدر هستند که باز هم کار های ما به چشم نخواهد آمد.

سردار نقدی در مورد چگونگی تبیین مواضع رهبری معظم انقلاب در بسیج افزود: ما در بسیج محور اصلی کارمان در حلقه های صالحین تدوین اندیشه های ولایت است، یعنی به روز ترین معارف دینی و بصیرتی ما از ناحیه ولایت صادر میشود و به دست ما میرسد؛ فلذا این را محور قرار دادهایم و هر هفته هم در محل سازمان بسیج مستضعفین آخرین بیانات ولایت را تجزیه و تحلیل و دسته بندی میکنیم و در دستور کار خودمان قرار میدهیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه در بسیج در پاسخ به یاوهگوییهای سران صهیونیست در مورد حمله به ایران اظهار داشت: ما به صهیونیستها میگوییم که از هم اکنون بار سفر را ببندند و به کشورهایی که از آنجا به سرزمینهای اشغالی آمدهاند برگردند. ما به همه صهیونیستها اعلام میکنیم که قبل از آنکه حلقه محاصره اسرائیل تنگتر شود از سرزمینهای غصب شده فلسطین خارج شوند وگرنه سر و کارشان با بسیجیان امام خامنه ای (مدظله) خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار