در آستانه هفته بسیج؛

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مدیران معاونتهای صدا و سیما دیدار کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعامل و همکاری بسیج و صداوسیما در ترویج فرهنگ جهادی و حرکت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی، مثبت و تأثیرگذار است.
کد خبر: ۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵ - 18November 2013

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مدیران معاونتهای صدا و سیما دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ضمن قدردانی از خدمات رسانه ای سازمان صدا و سیما در حوزه بسیج اظهار داشت: رادیو سهم بزرگی در پیشبرد فضای بسیجی کشور دارد. بسیج و رسانه ملی رسالت واحدی داریم. هر دو می خواهیم جامعه را تعالی بخشیده و به سمت جامعه اسلامی پیش ببریم. ما می خواهیم ناهنجاری ها و مشکلات جامعه اصلاح شده و جامعه ای پیشرفته بر مبنای اسلام داشته باشیم.

سردار نقدی تصریح کرد: بسیج و رسانه ملی با تعامل و همکاری سازنده با یکدیگر می توانند به تحقق اهداف مشترک کمک کنند؛ از سوی دیگر رسانه با ایجاد فضای لازم، هدایت و راهنمایی های عمومی و همچنین با کادر و شبکه سازی بدنه اجتماعی به تحقق این اهداف کمک کرده و اثر بخش باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت های سازندگی و خدمت رسانی نیروهای بسیجی در کشور خاطر نشان کرد: فعالیت نیروهای بسیج معطوف به جنگ و دفاع مقدس نیست. امروزه 22 قشر بسیجی در حوزه های تخصصی و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به خدمت رسانی و ایفای نقش می پردازند.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کشور بیان کرد: بسیاری از مسائل پیش روی این حوزه ها با توسعه دانش عمومی و استفاده علمی و عملی از دانش روز که با همکاری رسانه و نیروهای فعال بسیج انجام می شود، قابل حل است.

سردار نقدی رادیو را یکی از ارکان مهم در جهت فرهنگ سازی، امیدآفرینی و آگاهی بخشی در جامعه دانست و عنوان داشت: رادیو می تواند با برنامه های خود در حوزه مباحث اجتماعی، اخلاقی و معنوی زمینه آگاهی را در مردم گسترش داده و با توجه به محورهای دین، اخلاق و امید و آگاهی بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی و اخلاقی صحیح در راستای منویات مقام معظم رهبری فراهم آورد که تعامل و هم افزایی بسیج و رسانه تحول آفرین است و می تواند این تأثیرگذاری را چند برابر کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین توجه به راههای ایجابی برای رفع مشکلات را اصلی، مهم و غیرقابل انکار دانست و افزود: امروز برای ایجاد امنیت و جلوگیری از رفتارهای نابهنجار در جامعه نباید از روشهای سلبی بهره برد؛ بلکه در این زمینه باید به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگی بسیجی توجه کرد؛ زیرا بسیج به رشد اخلاقی و معنوی افراد جامعه به ویژه جوانان کمک میکند.

سردار نقدی با اشاره به اهداف رسانههای بیگانه در تخریب بسیج و فرهنگ بسیجی تاکید کرد: رسانهها به ویژه صداوسیما میتوانند با بهرهگیری از ظرفیتهای خود به ترویج فرهنگ بسیجی و رشد اخلاقی و معنوی جامعه کمک کرده و با هجمههای بیگانگان مقابله کنند.

محمد حسین صوفی معاون صدا در ابتدای نشست شورای عالی مدیران معاونت صدا ضمن خیرمقدم به حضار و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه است و بسیجی نمونه ای از خداباوری، امام باوری، اخلاص، ایثار، فداکاری و اطاعت است و تفکر بسیجی توأم با اخلاص، فداکاری و فعالیت های جهادی است.

صوفی یکی از وظایف صداوسیما را ترویج اخلاق بسیجی دانست و افزود: بر اساس آموزه های دینی، انقلابی و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری رفتار مبتنی بر تفکر بسیجی، رفتاری پیش برنده، انقلابی، تاثیرگذار و پرتحرک است؛ بنابراین رویکرد رسانه ملی این است که در همه حال به ویژه در مناسبت های خاصی مانند هفته بسیج و هفته دفاع مقدس مروج اخلاق و فرهنگ بسیجی باشد.

در ادامه این دیدار دکتر جعفری فرمانده بسیج سازمان صداوسیما ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) عنوان داشت: معاونت صدا با درایت و هدایت دکتر صوفی و مدیران شبکهها، ظرفیتهای خوبی را برای کشور و حمایت از بسیج فراهم کرده است.

جعفری معاونت صدا را یکی از مجموعههای بسیار ارزشمند در صداوسیما دانست و افزود: مدیران این مجموعه از پیشگامان بسیج هستند و در توسعه و تعمیق فعالیت های بسیج و فرهنگ بسیجی حمایتهای خوبی در عرصههای گوناگون داشتهاند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 12 پایگاه در معاونت صدا فعالیت میکند تا با تلاش و فعالیت گسترده و اثربخش، ظرفیت های خوبی را برای کادرسازی، تعمیق و تحکیم فرهنگ بسیجی ایجاد کنند.

فرمانده بسیج سازمان صداوسیما با اشاره به رشد کمی و کیفی برنامههای رادیو خاطرنشان کرد: معاونت صدا در حوزه برنامهسازی با موضوعات بیداری اسلامی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیجی پیشگام بوده و بالاترین درصد رشد را در رسانه ملی به خود اختصاص داده است و امسال نیز با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند شبکه های خود برنامه های گسترده ای را برای هفته بسیج تدارک دیده است.

شایان ذکر است؛ این جلسه در آستانه هفته بسیج در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو و به میزبانی معاون صدا و مدیران شبکه های رادیویی به منظور تشریح شیوه های تعامل سازمان بسیج کشور با صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار