سردار نقدی:

امروز پیشرفت علمی، جبهه اصلی درگیری‌ها با استکبار شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استقلال کشور ما و ایستادن روی پای خود، وابسته به پیشرفت علمی است.
کد خبر: ۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳ - 23November 2013

امروز پیشرفت علمی، جبهه اصلی درگیری‌ها با استکبار شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره مخترعین و مبتکرین و همایش نخبگان بسیجی کشور، با بیان اینکه خواستههای ولی امر ما این بوده که اولویت بسیج جوانان پیشبرد علمی باشد، اظهار داشت: استقلال کشور ما و ایستادن روی پای خود، وابسته به پیشرفت علمی است. امروز به خوبی مشاهده میشود پیشرفت علمی ما، جبههٔ اصلی درگیری با استکبار شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی، استکبار را زمینگیر کرده است، افزود: این پیشرفت ما نشان از هوشمندی رهبر این نظام و مردم مطیع ولایت است که بالاترین پیشرفت علمی را رقم زده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج متولی علمی کشور نیست، ابراز داشت: بسیج به عنوان خط شکن و الگوساز وارد میدان میشود و عرصه را برای دیگران تسهیل مینماید. وقتی جوانان ما با دست خالی پا در میدان می گذارند، اتمام حجت است با کسانی که بودجههای کشور دست آنان میباشد.

سردار نقدی عرصه علمی کشور را دچار مشکلات فراوان دانست و افزود: نداشتن سوال یکی از مهمترین مشکلات کشور در عرصه علمی میباشد، سوال است که علم را مدیریت میکند و نباید مدیریت این سوال را به دست دیگران داد و سوال حل شده را حل نماییم که این نوع از علم، هیچگاه تبدیل به ثروت نمیشود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مجموعه علمی بسیج این است که صورت مسئلههای واقعی طرح کنند و سوالات علمی مطرح نمایند، تصریح کرد: جامعه علمی ما باید بیشتر با مشکلات کشور آشنا شود. پایگاه برتری را که در سال 92 در محضر مقام معظم رهبری معرفی کردیم، پایگاهی بود که کار علمی واقعی انجام داده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فضای کشور ما باید فضایی علمی گردد، اظهار داشت: من تاسف میخورم که برخی جوانان ما درگیر مسائل بیاهمیت هستند. ما روزی میتوانیم بگوییم که پیشرفت ما به جایی رسیده که قرآن انتظار دارد که بحثهای زرد و آبی و قرمز به مباحث علمی و نظری تبدیل گردد و این جدالها به سوالات دقیق علمی مبدل شود.

وی در پایان گفت: با این وضعیت مانند اروپایی که به سمت انحطاط پیش میرود، کشیده خواهیم شد.

سردار نقدی در حاشیه این همایش در پاسخ به خبرنگار دفاع مقدس مبنی بر اینکه «با توجه به حضور وزرای خارجه 1+5 در ژنو و صحبت وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر پیشرفت نود درصدی مذاکرات، با در نظر گرفتن دستاندازیهای رژیم صهیونیستی، نظر شما درباره مذاکرات چیست؟» گفت: ما از جزئیات مذاکرات با خبر نیستیم و منتظریم تا منابع رسمی از جزئیات خبر دهند تا آن وقت اظهار نظر کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار