سردار محمدی عنوان کرد

اعزام یگان‌های مهندسی سپاه گیلان به مناطق آسیب‌دیده از اولین ساعات بارش برف

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: انتقال آرد به نانوایی‌ها، کمک به بیماران، انتقال زنان باردار و نیز انتقال مردم از مناطق صعب العبور توسط نیروهای سپاه در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 04February 2014

اعزام یگان‌های مهندسی سپاه گیلان به مناطق آسیب‌دیده از اولین ساعات بارش برف

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "هامون محمدی" فرمانده سپاه قدس گیلان درخصوص وضعیت این منطقه و نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از بارش سنگین برف، اظهار کرد: با توجه به اینکه از روز پنج شنبه بارش برف در استان شروع شد و پیش بینیها از سنگین بودن بارش خبر میداد، نیروهای سپاه و بسیج در کنار سایردستگاههای استان بصورت آماده باش درآمدند و با آغاز بارش، گردانها و معاونت مهندسی و نیز نواحی استان به مناطق اعزام شدند و تمام ظرفیتهای موجود در سپاه به این امر معطوف شد.

 کار انتقال مردم از مناطق صعب العبور در حال انجام است

محمدی در ادامه با بیان اینکه تمامی دستگاههای سنگین مهندسی و تعدادی ماشینهای کمک دار موجود سپاه جهت امداد رسانی به مناطق مختلف اعزام شدند، ادامه داد: انتقال آرد به نانواییها، کمک به بیماران، انتقال زنان باردار و نیز انتقال مردم از مناطق صعب العبور توسط نیروهای سپاه در حال انجام است.

 ۳۰ دستگاه مهندسی و ۷۰ خودرو سپاه و بسیج در منطقه فعالند

وی افزود: علاوه بر اینها حدود ۳۰ دستگاه مهندسی سپاه در مناطق در حال کار هستند و ۷۰ خودروی کمکدار و شاسی بلند نیز کار امدادرسانی و انتقال مردم را انجام میدهند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه نیروهای بسیجی و پاسدار این سپاه هم اکنون بصورت شبانه روزی مشغول بازگشایی راهها و امدادرسانی در منطقه هستند، اظهار کرد: بحمدالله کار بازگشایی خیلی از معابر با تلاش شبانه روزی همکاران و نیز سایر نیروهای امدادی صورت گرفته و بطوری که برخی از مسیرها تا ساعت ۵ بامداد امروز درنتیجه تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی بازگشایی شد.

۳ منطقه از استان با حدود بیش از ۲ متر برف وضعیت خوبی ندارند

وی با اشاره به اینکه وضعیت در سه منطقه از استان نامناسب است، ادامه داد: منطقه رودسر که در حوزه مشترک شرق گیلان و غرب مازندران است و منطقه صومعه سرا در محدوده حاشیه مرداب انزلی، آب کنار، کپورچال و تولمات نقاط دارای مشکل هستند که در این مناطق بین ۲ متر و بیست سانت تا ۲ و نیم متر برف باریده است.

سردار محمدی تصریح کرد: وضعیت برق و گاز در منطقه هم در برخی نواحی دچار مشکل است، یعنی گاز با افت فشار روبه رو است و برق هم در برخی روستاهای صعب العبور به علت افتادن درختان در اثر سنگینی برف روی کابلهای انتقال برق قطع شده است.

وضعیت در منطقه در حال بهبودی است

وی با بیان اینکه با گذشت زمان چند ساعت از بارشها وضعیت در منطقه در حال بهبودی است، گفت: ستاد مدیریت بحران سپاه استان به مسئولیت بنده به طور مداوم در حال رصد وضعیت است و فعالیتها تا رفع مشکلات بصورت شبانه روزی ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نواحی و ردههای مختلف سپاه استان دستگاههای خود را برای این امر وارد منطقه کردهاند، ادامه داد: سپاه ناحیه رودسر، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) مستقر در این شهر، تیپ تکاور نیروی زمینی در ناحیه املش و سیاهکل، سپاه ناحیه شفت، لشکر عملیاتی ۱۶ قدس از صومعه سرا، رشت و فومن، سپاه ناحیه لاهیجان و واحدهای مهندسی و آماد پشتیبانی سپاه استان به طور مستمر در عملیات امداد رسانی حضور دارند.

وی گفت: ۷۰ دستگاه خودرو، ۱۰ دستگاه لودر، ۵ دستگاه بولدوزر، ۲ دستگاه برف روب، ۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه گریدر و ۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس توسط یگانهای سپاه در منطقه درحال به کارگیری است.

آموزش بسیجیان برای وصل کردن ریگراتورهای گاز منازل

سردار محمدی از آموزش تعدادی از بسیجیان توسط بسیجیان شرکت گاز استان برای وصل ریگراتورهای گازی که در افت فشار گاز قطع میشوند خبر داد و افزود: این بسیجیان سر هر کوچه و خیابان حاضر هستند تا زمانی که گاز دوباره وصل میشود بتوانند به مردم برای وصل ریگراتورها کمک کنند.

استفاده از توان مردمی بهترین راه مقابله با این گونه حوادث

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نمیتوان به خاطر تنها اینکه ممکن است هر چندسال یکبار در استان چنین برفی بیاید دستگاههای تخصصی این امر را به تعداد لازم خریداری کرد، افزود: باید فرهنگ سازی و نیز استفاده از توان مردمی را برای حل این معضلات وارد صحنه کرد، چرا که در هر روستا حداقل چند تراکتور وجود دارد و هرکدام میتوانند با اضافه کردن یک امکانات ساده، برف روبی را انجام دهند و راههای فرعی را با سرعت زیاد بازگشایی کنند که این نیاز به حمایت دولت و فرهنگ سازی در مردم دارد، یعنی دولت بازگشایی راههای اصلی و مردم بازگشایی راههای فرعی را به عهده بگیرند تا سرعت امداد رسانی چند برابر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار